تردید نکنید؛ جمهورى اسلامى داعش بى نقاب است!

شنبه, 30ام مرداد, 1395
اندازه قلم متن

اسلام سیاسى همواره دو مرحله را طى کرده است: مرحله پیش از به قدرت رسیدن و مرحله بعد از به قدرت رسیدن. تاریخ ثابت کرده است که اسلام سیاسى در مرحله پیش از به قدرت رسیدن، همواره با مظلوم نمایى و تبلیغ مهر و محبت و برابرى و برادرى سعى کرده است در اذهان مردم رخنه کند. از طرف دیگر، تاریخ به ما نشان داده است که اسلام سیاسى به محض رسیدن به قدرت، دست به سرکوب مخالفان و منتقدان و حتى ایرادگیران مسلمان زده و از هیچ زورگویى و ظلم و جورى خوددارى نکرده است.

نو سازانِ دینىِ قرن اخیر، در مرحله پیش از به قدرت رسیدن اسلام سیاسى، سعى در نشان دادن و برجسته کردن وجه رحمانى و مورد ظلم واقع شده ى آن داشته اند. آن ها اسلامى «ساخته اند» که با اسلام سنتى به طور کامل فرق دارد. اما واقعیت این است که اسلام سنتى همان اسلام اصیل و صاحب اکثریت مقامات مهم اسلامى ست.

بعد از به قدرت رسیدن اسلام سیاسى، که از نظریه پردازى هاى نوسازان دینى، مانند دکتر شریعتى، حداکثر استفاده را کرد، این گروه، یعنى نوسازان دینى، توسط مقامات اسلام سنتى و اصیل، به حاشیه رانده شدند و برخى نیز کیفرهاى سختى را تحمل کردند.

نوسازان دینى، نتوانستند کم ترین تاثیرى بر خشونت مدارى ذاتى و ظلم سنتى ها و اصیل ها بگذارند و این ها به محض در دست گرفتن قدرت، شروع به کشتار و در بند کردن صاحبان قدرت قبلى و مخالفان و منتقدان خود کردند. کشتارها، تخریب ها، و هر آن چه که ما امروز، فشرده و عصاره اش را در اعمال داعشى ها مى بینیم، در طول سال هاى اولیه ى قدرت گیرى سنتى ها در ایران صورت گرفت. این اتفاقات به طور تدریجى و مرحله به مرحله افتاد طورى که مردم، اندک اندک به آن ها خو گرفتند و عادت کردند و کشتار و تخریب به نظرشان دیگر عجیب نمى آمد. حتى کشتار وحشتناک سال ١٣۶٧ در ایران تعجب زیادى بر نینگیخت، چرا که این حکومت از بدو تاسیس دست به کشتار زده بود و سران و مقامات رژیم شاهنشاهى و بعد دیگران را بدون محاکمه ى صحیح و مبتنى بر قانون به فجیع ترین وضعى کشته بود.

اما نوسازان دینى که حکایتى را آغاز کرده بودند، به بیان همان حکایت و زیباسازى و به روز سازى آن ادامه دادند و این باور را در ذهن بسیارى، بخصوص جوانان پدید آوردند که اسلام با اسلام فرق مى کند و هر اسلامى اسلام واقعى نیست و اسلام درجات متعددى از خشن ترین و مرتجع ترین تا رحمانى ترین و مدرن ترین دارد. در کنار این نظریه سازى ها، و زیبا جلوه دادن ها، حکومت اسلامى ایران و دیگر مسلمانانِ به دنبالِ تصاحبِ قدرت، از جمله داعش به خشونت ورزى و ظلم و اجحاف به مردم ادامه دادند و بدون توجه به بیانات زیبا و رحمانىِ نوسازان دینى، با همان دین سنتى، همه چیز را به خشن ترین و جنایتکارانه ترین شکل ممکن تحت سیطره ى خود در آوردند.

امروز هم این باور در میان بسیارى از مردم وجود دارد که حکومت اسلامى ایران با داعش فرق مى کند و داعش به مراتب خطرناک تر و مرتجع تر و ظالم تر است و مقامات حکومت اسلامى در مقایسه با داعش به فرشته مى مانند.

این فرشته سان بودن مقامات حکومت اسلامى ایران در مقایسه با داعش، خطاى دیدى ست که به چند دلیل به وجود آمده است. اول این که حکومت اسلامى یک نظام تثبیت شده است بنابراین وقت بسیار زیادى براى استحاله ى جامعه و حذف آن چه مخالف اسلام است در آینده دارد (لااقل مقامات حکومت اسلامى چنین فکر مى کنند!)

دوم این که حکومت اسلامى در طول سى و چند سال گذشته در مراحل مختلف کشتار خود را انجام داده ولى چون یکى از کشورهاى رسمى در دنیا بوده و نمى توانسته با فاصله ى زیاد از کنوانسیون ها و قراردادهاى بین المللى حرکت کند لذا کشتارهایش را با طناب دار یا تیرباران انجام داده و مجازات هاى از کوه انداختن یا از بالاى عمارت هاى مرتفع به پایین انداختن و آتش زدن را در دستور کار خود قرار نداده است (که البته فقط این دو سه مورد انجام نشده والا قطع دست و سنگسار و حدّ و غیره همواره انجام شده و هنوز هم انجام مى شود منتها به نظر ما زیاد عجیب نمى رسد.) حتى در کتاب فقهى آیت الله محمود شاهرودى، رییس سابق قوه ى قضاییه، با عنوان «بایسته هاى فقه جزا» (که فردا به آن خواهم پرداخت) دقیقا به مجازات هایى مانند در آتش سوزاندن و از کوه پرتاب کردن و غیره -که امروز داعش از آن ها استفاده مى کند- اشاره شده و به عنوان مجازات هاى اسلامى از آن ها تعریف شده است.

اما تخریب بناهاى قدیمى و باستانى و متعلق به دوران پیش از اسلام، و حتى ساخته شده در دوران حاضر نیز همواره در دستور کار حکومت اسلامى ایران بوده است: از زمانى که خلخالى لودر ها را به سمت تخت جمشید به حرکت در آورد تا تخریب آرامگاه رضا شاه و به سرقت بردن چند باره و باور نکردنى آثار باستانى و فروختن آن ها به خارجى ها و دزدیدن مجسمه هاى شهرى و همین چندى پیش عملیات محیر العقول و داعشى حجت الاسلام عباس زارع رییس شوراى شهر یزد که شخصا آستین ها را بالا زد و داعش وار، سنگ هاى تزیینى داخل ساختمان جدید شوراى شهر یزد را که طرح آتشکده یزدان زرتشتیان را نشان مى داد تراشید و خراب کرد.

نه! تردید نکنید که جمهورى اسلامى همان داعش بى نقاب است، که اگر همین حکومتى هاى امروز، در سال ١٣۵٧ اعتماد به نفس و اطمینان به داشتن قدرت این چنینى داشتند و از مردم نمى هراسیدند، داعش وار دست به کشتارها و تخریب هاى بیشترى می زدند.

با هم به فیلم عملیات داعشى رییس شوراى شهر یزد نگاه مى کنیم:

از: گویا

be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.