بی خبری از احمدرضا جلالی شهروند دوتابعتی ایرانی-سوئدی در زندان اوین

دوشنبه, 16ام اسفند, 1395
اندازه قلم متن

احمدرضا جلالی، پژوهشگر و پزشک مقیم سوئد که با اتهامات امنیتی از اردیبهشت ماه سال جاری در بازداشت می باشد، از چندی پیش بعد از اعلام اعتصاب غذا از بند ۲۰۹ به بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شده است. خانواده این شهروند دوتابعیتی ایرانی-سوئدی از یک هفته پیش از وی اطلاعی نداشته و نگران سرنوشت وی هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، خانواده احمدرضا جلالی از یک هفته پیش در نگرانی و بی خبری از وضعیت این زندانی به سر می برند.

ویدا مهران نیا، همسر آقای جلالی دراین‌باره به هرانا گفت: از سه هفته پیش اجازه تلفن زدن به خارج از کشور را نداشته و از یک‌هفته پیش به خانواده اش در ایران نیز زنگ نزده است و ما شدیدا نگران سرنوشت وی هستیم.

خانم مهران نیا در ادامه تاکید کرد: در آخرین باری که تماس گرفته بود حدود ۲۵ کیلو کاهش وزن داشته و وزنش به ۵۶ کیلو رسیده بود اما از سه هفته پیش دیگر تماسی با ما ندارد. از یک سو وکیلش را قبول نکرده اند و از سوی دیگر این وکیل را مورد تهدید قرار داده اند.

آقای جلالی از روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه مجددا به دلیل «عدم قبول وکلایش از سوی دادگاه و تهدیدهای قاضی ابوالقاسم صلواتی»، دست به اعتصاب غذا زده است.


احمدرضا جلالی
، استاد و پژوهشگر مدیریت حوادث مترقبه و دارای تابعیت سوئد است. او فوق دکتری خود را در رشته مدیریت بحران در دانشگاه پیه مونتو ایتالیا گرفته و از مدتی پیش به همراه همسر و دو فرزنش ساکن کشور سوئد شدند. آقای جلالی در تاریخ پنجم اردبیهشت ماه ۱۳۹۵ پس از سفر به ایران به قصد شرکت در یک کنفرانس علمی توسط ماموران وزارت اطلاعت دستگیر و روانه زندان اوین شد. آقای جلالی پس از هفت ماه بازجویی در سلول‎های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به بند هفت این زندان منتقل شد. اتهام او همکاری با دول متخاصم عنوان شده است.

هم‌چنین قاضی صلواتی در اقدام عجیب دیگری در روز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه پس از قرائت کیفرخواست به احمدرضا جلالی اعلام کرده بود که حکم او «اعدام» است و در روز برگزاری دادگاهش که «چند هفته دیگر خواهد بود» نیز «تغییری در این حکم ایجاد نمی شود.» در واقع قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در زمان قرائت کیفرخواست و پیش از شروع دادگاه رای خود را اعلام کرده است.

احمدرضا جلالی پیش از بازداشت در پنجم اردبیهشت ماه ۱۳۹۵، بارها برای شرکت در سمینارها و کارگاههای آموزشی علمی و تخصصی به دعوت دانشگاه تهران و هلال احمر به ایران سفر کرده و هیچگاه مشکلی برایش فراهم نشده‎ بود.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.