یک زندانی در زندان اسلام‌آباد غرب اعدام شد

پنجشنبه, 13ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

روز دوشنبه مورخ ۱۰ اردیبهشت ماه اعظم خزایی، زندانی متهم به “قتل” در زندان اسلام‌آباد غرب اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اعظم خزایی، زندانی متهم به “قتل” روز دوشنبه هفته جاری در زندان اسلام‌آباد غرب اعدام شد.

یک منبع نزدیک به آقای خزایی در رابطه با ماهیت پرونده ایشان به هرانا گفت “آقای خزایی متاهل و دارای یک فرزند و اهل روستای پلنگرد بود، ایشان چند سال پیش به جرم دیگری در زندان بود. در مدت زمان حبس وی، اطرافیان، همسرش را ترغیب به طلاق و ازدواج با شخص دیگری کردند. پس از پایان مدت حبس او نیز طی یک اقدام مسلحانه جهت انتقام‌جویی همسر خود را به قتل می‌رساند.”

مراسم ترحیم اعظم خزایی روز سه شنبه در روستای پلنگرد در اسلام‌آباد غرب برگزار شد.

اعدام این زندانی تا لحظه تنظیم این خبر از سوی رسانه‌های داخل ایران اعلام نشده است.

لازم به ذکر است بنا بر گزارش سالانه سازمان عفو بین الملل، کشور ایران به تناسب سرانه جمعیت و میزان اعدام رتبه نخست اعدام شهروندان خود در دنیا را دارد.

مرکز آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران هم در گزارش سالانه خود اعلام کرده بود بیش از ۶٠ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمیشوند که اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می خوانند.

بر اساس داده های ۲۹۴۵ گزارش ثبت شده در مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سالی که گذشت (اول فروردین ۱۳۹۶ تا ۲۷ اسفند ۱۳۹۶) دست کم ۳۲۲ شهروند اعدام شدند و ۲۳۶ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد و همینطور به محل اجرای ۲۳ حکم اعدام که در ملاعام بوده است.

در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر به گزارش سال ۲۰۱۷ این سازمان که اخیرا منتشر شده مراجعه نمایید. در صورت تمایل می توانید فایل گزارش آماری مربوط به سال ۹۶ را نیز بصورت پی دی اف از اینجا دانلود کنید.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.