آخرین خبرها از وضعیت افراد بازداشت شده در تجمع روز کارگر و روز معلم

جمعه, 13ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

– مردان بازداشت شده در تجمع اعتراضی روز کارگر بجز دو نفر بقیه به زندان فشافویه منتقل شده‌اند. رضا شهابی و حسن سعیدی عضو سندیکای شرکت واحد به بند ۲۰۹ اوین انتقال یافته‌اند.
– . مأموران امنیتی دست کم ۸ آموزگار را بازداشت کردند. ۴ آموزگار زن پس از ساعاتی آزاد و دو آموزگار زن و رسول بداقی و محمدتقی فلاحی همچنان در زندان هستند.

برگزاری دو تجمع در روزهای ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز جهانی کارگر و روز معلم در ایران با بازداشت حدود ۶۰ کارگر، آموزگار و فعال مدنی همراه بود.

در روز کارگر مأموران امنیتی و انتظامی به تجمع کارگران در مقابل مجلس شورای اسلامی حمله کردند و حدود ۴۴ نفر را بازداشت کردند.

تجمع کارگران در مقابل مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز کارگر

رضا شهابی، حسن سعیدی، وحیدفریدونی، ناصرمحرمزاده، محمدعلی اصلاغی، سیدرسول طالب مقدم، اسدالله سلیمانی خانم شیری از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، کیوان صمیمی ازاعضای کانون نویسندگان و کامیار فکور، مرداس طاهری، سلیمانی نژاد، عباس شمس، هادی سلیمانی، سیدمهدی عظیمی ، قاسم خالویی ، داودرفیعی، اسدلله سلیمانی،  از جمله بازداشت‌شدگان در تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی هستند.

همچنین تعدادی از دانشجویان و فعالان مدنی که به حمایت از کارگران در این تجمع حضور داشتند نیز بازداشت شدند. در گزارش‌ها آمده که مرضیه امیری، سهیل خدابخش، محمد عادل فر، مرداس طاهری، کامیار فکور، عادل گرجی و ماهان صالحی از جمله دانشجویان بازداشت شده در تجمع روز کارگر در ۱۱ اردیبهشت‌ماه و در مقابل مجلس شورای اسلامی هستند. گفتنی است برخی منابع خبری مرضیه امیری را از روزنامه‌نگاران روزنامه شرق معرفی کرده‌ و تأکید کرده‌اند او برای تهیه گزارش و خبر به مقابل مجلس شورای اسلامی رفته بود. همچنین عادل گرجی دانشجوی دانشکده هنر و معماری و فعال مدنی است که پیشتر در تظاهرات دی‌ماه ۹۶ نیز بازداشت شده بود و با تودیع وثیقه بطور موقت از زندان آزاد شد.

ویدئوی جاسازی شده

KayhanLondon کیهان لندن

@KayhanLondon

، و در تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی
به مناسبت

نان، کار، آزادی ، حق مسلم ماست
دزدی‌های نجومی ، فلاکت عمومی

سعید رضایی نیز از جمله فعالان مدنی است که به حمایت از کارگران در تجمع روز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت حضور پیدا کرد و بازداشت شد. او روز پنجشنبه به دادسرای اوین منتقل و سپس با صدور حکم یک ماه بازداشت موقت جهت بازجویی، به زندان فشافویه منتقل شده است.

بیش از ۲۰ نفر از بازداشت‌شدگان تجمع روز کارگر یک روز پس از بازداشت و در روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت به دادگاه انقلاب شعبه اوین منتقل شدند. برای بسیاری از بازداشت‌شدگان حکم یک ماه بازداشت موقت جهت بازجویی و برای برخی نیز حکم ۲۰۰ میلیون تومان وثیقه صادر شده است که تا تودیع وثیه در زندان خواهند ماند.

مردان بازداشت شده در تجمع اعتراضی روز کارگر بجز دو نفر بقیه به زندان فشافویه منتقل شده‌اند. رضا شهابی و حسن سعیدی عضو سندیکای شرکت واحد به بند ۲۰۹ اوین انتقال یافته‌اند.

تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت چهار نفر از بازداشت‌شدگان به اسامی نرگس شجاع و علی مریخی و اسدالله سلیمانی (از مشخصات نفر چهارم اطلاعی در دست نیست) آزاد شده‌اند.

همچنین سه نفر از زنان بازداشت‌شده به اسامی ناهید خداجو عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران، مرضیه امیری (زینب امیری) و سمانه طاهری به بند ۲۰۹ اوین منتقل شده و بقیه‌ی زنان بازداشتی به زندان قرچک انتقال داده شده‌اند.

به خانواده تعدادی از بازداشت‌شدگان از جمله وحید فریدونی از اعضای سندیکای شرکت واحد نیز اعلام شده که روز شنبه ۱۴ اردیبهشت برای پیگیری وضعیت فرزندانشان مراجعه کنند که مشخص نیست این افراد قرار است آزاد شوند یا حکم وثیقه و یک ماه بازداشت موقت برای آنها صادر خواهد شد.

آموزگاران نیز روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت در شهرهای مختلف با تجمع مقابل سازمان آموزش و پرورش نسبت علیه وضعیت اقتصادی موجود اعتراض کردند.

روز معلم در سنندج، پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

در تهران اما تجمع آموزگاران با حمله نیروهای ضو شورش و امنیتی مواجه شد. مأموران امنیتی دست کم ۸ آموزگار را بازداشت کردند. ۴ آموزگار زن با نام‌های اسفندیاری، بامداد، نیستانی و صالحی بعد از چند ساعت آزاد شدند.

نام دو آموزگار دیگر زن که بازداشت شدند هنوز منتشر نشده است و در مورد محل نگهداری آنها اطلاعی در دست نیست.

ویدئوی جاسازی شده

KayhanLondon کیهان لندن

@KayhanLondon

حمله و نظامی به تجمع آموزگاران به مناسبت روز معلم در

پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸

رسول بداقی ومحمدتقی فلاحی دو عضو کانون صنفی معلمان تهران نیز در این تجمع بازداشت شدند. بر اساس گزارش‌ها رسول بداقی پس از دستگیری توسط یک ون به کلانتری گیشا و سپس به بازداشتگاه وزرا منتقل شده و هنوز تماسی با خانواده نداشته است.
از راست رسول بداقی، محمدتقی فلاحی

محمدتقی فلاحی نیز توسط لباس شخصی‌ها دستگیر و با یک دستگاه تیبا به مکان نامعلومی منتقل شده است. روز گذشته پیگیری‌های خانواده این آموزگار بی‌نتیجه ماند و هیچ یک از نهادهای امنیتی مسئولیت بازداشت او را به عهده نگرفتند.

محمدتقی فلاحی شب گذشته در یک تماس کوتاه به همسر خود گفته است احتمالا مدتی در بازداشت خواهد بود اما از نهاد دستگیرکننده و محل نگهداری خود خبر ندارد.

از: کیهان لندن


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.