گزارشی از آخرین وضعیت برزان محمدی، زندانی سیاسی در زندان اوین

دوشنبه, 17ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – برزان محمدی، زندانی سیاسی که پیش از این در بند زندانیان خشن زندان تهران بزرگ محبوس بود، اخیرا به زندان اوین منتقل شده است. وی پیشتر در اعتراض به شرایط نامناسب نگهداری در این زندان و مخالفت با طرح درخواست انتقال به زندان اوین، به همراه علیرضا شیرمحمدعلی، که چندی پیش در زندان تهران بزرگ به قتل رسید دست به اعتصاب غذا زده بود. وی هم اکنون در حال سپری کردن دوران محکومیت ۳ سال و شش ماهه خود در این زندان است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، برزان محمدی، زندانی سیاسی هم اکنون روزهای پایانی دومین سال از محکومیت خود را در زندان اوین پشت سر می گذارد.

انتقال وی از زندان تهران بزرگ به این زندان در حالی صورت گرفته است که پیشتر به همراه علیرضا شیرمحمدعلی، همبندی سابق خود در اعتراض به شرایط نامناسب نگهداری در این زندان و مخالفت با طرح درخواست انتقال به زندان اوین، دست به اعتصاب غذا زده بود و بارها با درخواست انتقال وی مخالفت شده بود. اعتصاب غذای این زندانی سیاسی بیشتر از دو ماه طول کشید.

گفتنی است علیرضا شیرمحمدعلی، همبدی سابق آقای محمدی هیچگاه به خواسته خود مبنی بر انتقال به زندان اوین نرسید و چندی پیش در زندان تهران بزرگ توسط دو زندانی جرائم خشن به قتلرسید. برزان محمدی پیشتر با انتشار نامه ای از جزئیات قتل علیرضا شیرمحمدعلی پرده برداشته بود.

لازم به ذکر است برزان محمدی در جریان اعتراضات سراسری مردادماه ۹۶ به دلیل فعالیت در فضای مجازی بازداشت شد. این شهروند ۴۱ ساله و اهل سروآباد کردستان در دادگاه بدوی از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.

جلسه دادگاه تجدیدنظر برزان محمدی در تاریخ ۶ اسفندماه سال ۹۷ برگزار شد و در نتیجه آن به ۳ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

 

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.