در سایه مدیریت نامناسب توزیع جیره دولتی؛ فوت یک زندانی در پی بروز درگیری در زندان ارومیه

چهارشنبه, 6ام مرداد, 1400
اندازه قلم متن


خبرگزاری هرانا – روز یکشنبه ۳ مردادماه، در پی بروز درگیری در میان زندانیان زندان ارومیه به دلیل توزیع نامناسب جیره مواد غذایی، توسط مسئولان این زندان، یک زندانی مصدوم شده و روز سه شنبه در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بروز درگیری در میان زندانیان زندان ارومیه در پی توزیع نامناسب جیره مواد غذایی توسط مسئولان این زندان، موجب مرگ یک زندانی شد.

هویت این زندانی که سه شنبه ۵ مرداد ۱۴۰۰، در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده است، داوود پاشایی احراز شده است.

روز یکشنبه ۳ مردادماه، توزیع نامناسب جیره مواد غذایی، توسط مسئولان زندان ارومیه، موجب بروز درگیری در میان شماری از زندانیان محبوس در خوابگاه ۳ این زندان شد. در پی این درگیری داوود پاشایی مصدوم و به بیمارستان منتقل شده بود.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی، او با تیزی دست ساز مجروح شده بود.

کیفیت و کمیت جیره مواد غذایی در میان زندانیان زندان ارومیه همواره یکی از مشکلات اصلی محبوسین این زندان بوده است. شرایط اقتصادی نامناسب زندانیان و خانواده های آنان در خارج از زندان علی الخصوص طی سالیان اخیر منجر به عدم توانایی مالی در تامین هزینه های بسیاری از زندانیان شده و بر مشکلات آنان بیش از پیش افزوده است.

پیش از این نیز هرانا طی گزارشی از کشته شدن ۱ زندانی و مصدومیت ۱۶ زندانی دیگر، در پی بروز درگیری در میان شماری از زندانیان به دلیل توزیع نامناسب جیره مواد غذایی، توسط مسئولان زندان ارومیه، خبر داده بود


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.