استرالیا با محکوم کردن سرکوب وحشیانه خیزش سراسری، به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داد

جمعه, 29ام مهر, 1401
اندازه قلم متن

پنی وانگ وزیر خارجه استرالیا با محکوم کردن سرکوب وحشیانه خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی، خطاب به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار داد: «جهان در حال نظاره است.»

خانم وانگ روز پنجشنبه در سخنرانی خود در نشست مجازی وزرای خارجه زن چندین کشور جهان درباره خیزش سراسری در ایران را که به میزبانی کانادا برگزار شده بود، با شعار «زن زندگی آزادی» آغاز کرد.

او گفت: «استرالیایی‌ها در کنار زنان و دختران ایرانی و تلاش آنان برای برابری و توانمندسازی خودمی‌ایستند.»

وزیر خارجه استرالیا افزود: «ما از حق مردم ایران برای اعتراض مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم و من همراه با دیگران از دولت ایران می‌خواهم سرکوب وحشیانه خود علیه معترضان را متوقف کند.»

او با تاکید بر این که «همه ما در غم از دست دادن جان صدها معترض مسالمت‌جو، مرد، زن و کودک به دست مقام‌های ایران عزادار هستیم»، به گزارش‌های جدیدی که هر روز از سرکوب خیزش سراسری ایرانیان علیه جمهوری اسلامی و پیامدهایش منتشر می‌شود، اشاره کرد. 

وانگ گفت: «هفته گذشته، وزیر آموزش و پرورش ایران تایید کرد که دانش‌آموزان معترض برای آنچه او «اصلاح» خواند، به مراکز راون‌شناسی فرستاده می‌شوند. »

وزیر خارجه استرالیا افزود: «این هفته، ویدیوهای منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی آزار جنسی پلیس ایران علیه یک زن معترض را نشان داد. این اعمال خلاف وجدان و غیرقابل قبول است.»

او تاکید کرد: «ما از حقوق زنان و دختران برای اعتراض مسالمت‌جویانه و به دور از سوءاستفاده مقام‌های ایران از قدرت حمایت می‌کنیم. همچنین از برابری زنان و دختران ایرانی حمایت می‌کنیم.»

این مقام دولت استرالیا خطاب به رژیم ایران گفت: «جهان در حال نظاره است.» او همچنین افزود: «به این زنان و دختران شجاع و دیگران که به طور مسالمت‌آمیز در ایران اعتراض می‌کنند، می‌گوییم بدانید استرالیا با شماست.»

وزیران خارجه زن پانزده کشور جهان روز پنجشنبه در یک نشست مجازی به میزبانی کانادا درباره «سرکوب بی‌رحمانه اعتراضات در ایران» گفت‌و‌گو کردند.

این اظهارات وزیر خارجه استرالیا در حالی است که دانیل اندروز نخست‌وزیر ایالت ویکتوریای استرالیا در توییتی نوشت: «مرگ مهسا امینی یک فاجعه بود. صرف‌نظر از جنسیت باید با همه افراد به طور مساوی رفتار شود. این دقیقا همان چیزی است که زنان و دختران شجاع ایرانی به منظور مبارزه برای آن قیام کرده‌اند.»

نخست وزیر ایالت ویکتوریای استرالیا افزود: «امشب با نورپردازی نقاط دیدنی سراسر ملبورن با رنگ‌های پرچم ایران، در کنار آنها خواهیم ایستاد.»

چند روز پیش ایران اینترنشنال گزارش داد براساس یک فایل صوتی رسیده که به دست این رسانه رسیده، سفارت جمهوری اسلامی در استرالیا درخواست خدمات کنسولی یک شهروند دوتابعیتی ایرانی-استرالیایی را به دلیل شرکت در تجمعات اعتراضی رد کرده است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.