مأموران امنیتی، الهام مدرسی را برای پایان دادن به اعتصاب غذا شکنجه کرده‌اند

یکشنبه, 18ام دی, 1401
اندازه قلم متن
 

«دو ماه است که در کابوس و برزخی زندگی می‌کنیم که هیچ پایانی ندارد. می‌خواهم فقط صدای خواهرم باشید که می‌خواهند زنده زنده او را بکُشند. من نمی‌دانم این همه خشونت به خاطر چیست خواهرم در زندان از هیچ‌گونه حق و حقوقی برخوردار نیست. خواهرم در حالی که وضعیت سلامتی‌اش روز به روز وخیم‌تر می‌شود و در حال مرگ قرار گرفته و هر چه سریع‌تر باید بستری شود و تحت مراقبت‌های تخصصی پزشکی قرار گیرد، کوچک‌ترین رسیدگی و توجهی به وضعیت‌اش نمی‌شود. می‌خواهم فقط صدای خواهرم باشید تا اتفاق تلخی رخ نداده است».

این بخش کوتاهی از صحبت‌های ناهید مدرسی، خواهر الهام مدرسی، نقاش جوان سنندجی محبوس در زندان کچوئی کرج است.

ناهید مدرسی، در گفت‌وگو با زمانه، وضعیت سلامتی خواهرش، الهام مدرسی را که در خطر از دست دادن کبدش به علت بیماری ژنتیکی (PSC) است و به مراقبت‌های تخصصی نیاز دارد، بسیار وخیم توصیف می‌کند و می‌گوید:

«امروز یکشنبه ۱۸ دی‌ماه، پس از مراجعه مادر و برادرم که مطلع شدن الهام مورد شکنجه قرار گرفته، به زندان کچوئی مراجعه کردند. خانواده برای دیدار با الهام اصرار کرده که مأموران مادر و برادرم را به‌ شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند و برادرم را با آن وضع بد جسمانی‌اش که تازه عمل پیوند کبد انجام داده است و فقط خواهان دیدن خواهرم بوده، بازداشت کردند».

مدرسی، هم‌چنین می‌گوید که از زمان بازداشت تاکنون خواهرش را تحت اذیت و آزار مداوم و شدیدترین شکنجه‌های روحی و جسمی قرار داده‌اند و او را از داشتن حتی ابتدایی‌ترین حق و حقوق قانونی یک زندانی نیز محروم کرده‌اند.

الهام مدرسی صبح روز چهارشنبه ۱۱ آبان ماه سال جاری در منزل خود در فردیس کرج به دست نیروهای امنیتی بازداشت و سپس به زندان کچوئی کرج منتقل شد.

در ادامه پرونده‌سازی نهادهای امنیتی، صدور احکام سنگین و اذیت و آزار بازداشت‌شدگان خیزش سراسری، اخیراً الهام مدرسی در اعتراض به وضعیت تحمیل شده بر او در زندان و شکنجه و آزارهای مداوم مسئولان زندان کچوئی کرج، دست به اعتضاب غذا و دارو زده است.

از حدود ۱۰ روز پیش وضعیت جسمی الهام مدرسی با تشدید بیماری‌اش و عدم دسترسی به خدمات درمانی رو به وخامت گذاشت. تداوم اعتصاب غذای این زندانی سیاسی، جان او را در معرض خطر جدی قرار داده و موجب افزایش نگرانی‌های شدید خانواده مدرسی شده است.

پنج‌شنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱، تعدادی از خانواده‌های بازداشت‌شدگان که در زندان کچوئی کرج دست به اعتصاب غذا زده‌اند، مقابل ورودی این زندان تجمع کردند.

به جای بستری، قرار بازداشتش را تمدید کردند

الهام مدرسی از روز دوشنبه ۱۲ دی‌ماه ۱۴۰۱، علی‌رغم وخامت حال در اعتراض به آن‌چه «تداوم بازداشت، انتساب اتهامات واهی و عدم رسیدگی به وضعیت سلامتی خود» عنوان کرده، دست به اعتصاب غذا زده است.

الهام مدرسی، نقاش  ساکن تهران سال‌هاست که از بیماری ژنتیکی کبد (PSC) رنج می‌برد.

علاوه بر الهام مدرسی، ۱۴ زندانی سیاسی زن دیگر به نام‌های فاطمه جمال‌پور، حمیده زراعی، نیلوفر کردونی، سمیه معصومی، آرمیتا عباسی، فاطمه نظری‌نژاد، انسیه موسوی، ژاسمین حاج‌میرزامحمدی، الهام، مایده سهرابی، فاطمه مصلح‌حیدرزاده، نیلوفر شاکری، مرضیه میرقاسم، شهرزاد درخشان و فاطمه حربی در زندان کچوئی، در اعتراض به عدم رسیدگی به پرونده‌هایشان و هم‌چنین محروم شدن از حق دسترسی به وکیل انتخابی از دوشنبه ۱۲ دی‌ماه، دست به اعتصاب غذای خشک زده‌اند.

خبرگزاری هرانا، وب‌سایت مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نیز چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه گزارش کرد الهام مدرسی با وجود حال نامساعد جسمی در سومین روز از اعتصاب غذای خود در زندان کچوئی کرج توسط مسئولان زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

پیش‌تر یک منبع آگاه در ارتباط با وضعیت الهام مدرسی به «هرانا» گفته بود که الهام مدرسی تحت آزارهای روحی شدید و ساعات طولانی با چشم بند تحت بازجویی بوده است:

«بازجویان برای تخریب روحیه الهام به دروغ به او می‌گفته‌اند که برادرش که تازه عمل پیوند کبد کرده است در اتاق مجاور تحت شکنجه است و مادرش نیز فوت کرده است تا او را برای اعتراف اجباری تحت فشار بگذارند. بازجویان الهام را تحت فشار قرار دادند و به او گفتند چند نفر را بازداشت کردیم و اگر اعتراف کنی که لیدر این گروه بودی تو را آزاد خواهیم کرد.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.