محکومیت مژگان ایلانلو از حبس و شلاق، تا جزای نقدی و محرومیت های اجتماعی

سه شنبه, 27ام دی, 1401
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – مژگان ایلانلو، مستندساز، توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به مجموعا ۹ سال و نه ماه حبس، ۷۴ ضربه شلاق، پرداخت جزای نقدی، ممنوعیت فعالیت و خروج از کشور و ضبط اموال دیجیتال محکوم شد. در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، مجازات اشد، ۶ سال حبس در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از امتداد، مژگان ایلانلو، مستندساز، به حبس، ممنوعیت فعالیت و خروج از کشور، شلاق و پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

بر اساس این حکم که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری صادر و به وی ابلاغ شده است، خانم ایلانلو از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” به ۶ سال حبس، از بابت هر کدام از اتهام های “فعالیت تبلیغی علیه نظام”، “اخلال در نظم عمومی” و “تشویق به اعمال منافی”، به ۱۵ ماه حبس، مجموعا ۹ سال و ۹ ماه حبس تعزیری محکوم شد. افزون بر این، خانم ایلانلو به ۷۴ ضربه شلاق و پرداخت ۸ میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت نیز محکوم شده است. وی همچنین به ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه ها و دستجات سیاسی اجتماعی، ممنوعیت خروج از کشور و اشتغال در فعالیت های رسانه ای و تبلیغی به مدت ۲ سال محکوم شده است. ضبط رایانه شخصی و تلفن همراه متعلق به وی به نفع دولت نیز از دیگر محکومیت های است که خانم ایلانلو با آن مواجه است.

در صورت تایید این حکم در مرحله تجدیدنظر، با اعمال ماده ۱۳۴ مجازات قانون اسلامی، مجازات اشد یعنی ۶ سال حبس  از بابت اتهام “اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور” در خصوص وی قابل اجرا خواهد بود.

در این گزارش آمده است؛ علیرغم پیگیری های فراوان وکیل وی از قاضی پرونده جهت برخورداری خانم ایلانلو از مرخصی برای انجام امور درمان در خارج از زندان، تاکنون با درخواست صورت گرفته موافت نشده است.

لازم به ذکر است، خانم ایلانلو در تاریخ ۱۷ دی ماه، به دلیل شکستگی پا، از زندان اوین به بیمارستان طالقانی منتقل و پس از انجام آزمایشات و سپری کردن مراحل درمانی، مجددا به این زندان بازگردانده شد.

مژگان ایلانلو، مستندساز در تاریخ ۲۶ مهرماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به دادسرای اوین منتقل شد. جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات وی، در روز سه شنبه ۱۵ آذر ماه، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.