انجمن خانواده‌های پرواز، خواستار بررسی نقش حکومت ایران در انتخابات کانادا شد

جمعه, 20ام بهمن, 1402
اندازه قلم متن

عکس مربوط به دوره‌های پیشین انتخابات در کانادا است

رادیو فردا

انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز «پی‌اس۷۵۲» با انتشار بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره «گسترش اعمال نفوذ رژیم اسلامی در کانادا» به‌ویژه در انتخابات پیش روی این کشور، خواستار بررسی نقش حکومت ایران در تحقیقات موسوم به «بررسی علنی کانادا درباره دخالت خارجی» شد.

این انجمن در بیانیه‌ای که روز پنج‌شنبه ۱۹ بهمن منتشر کرده، حمایت خود را از بررسی علنی کانادا درباره «دخالت خارجی در فرآیندهای انتخاباتی فدرال و نهادهای دموکراتیک، که از اواخر ژانویه ۲۰۲۴ آغاز شده است» اعلام کرد.

در ادامه بیانیه این انجمن از قاضی ماری-ژوزه هوگ که مسئولیت این بررسی را برعهده دارد، خواسته شده تا «از تمام اختیارات خود برای بررسی کلیه‌ اقدامات انجام‌شده توسط حکومت جمهوری اسلامی ایران که می‌تواند بر انتخابات فدرال، یا بر نهادهای کانادا اثر گذاشته باشد، استفاده کند.»

در سال‌های اخیر گزارش‌های متعددی از حضور شخصیت‌های جمهوری اسلامی و خانواده‌های آن‌ها هم‌چنین حامیان این حکومت در کانادا منتشر شده است؛ موضوعی که مخالفان جمهوری اسلامی بارها از آن انتقاد کرده و به دولت کانادا هشدار داده‌اند.

در پی این انتقادها و پس از سرکوب خونین اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» در سال ۱۴۰۱، دولت کانادا تحریم‌های گسترده‌ای را علیه ناقضان حقوق بشر در ایران اعمال و ورود مقامات دخیل در سرکوب‌ مردم ایران و ده‌ها هزار عضو سپاه پاسداران به این کشور را ممنوع و با اخراج شماری از چهره‌های حکومتی موافقت کرد.

از جمله ادارهٔ مهاجرت کانادا ۱۳ بهمن اعلام کرد که حکم اخراج مجید ایرانمنش، از مقامات ارشد جمهوری اسلامی، را از خاک این کشور صادر کرده است.

با این حال منتقدان این اقدامات موردی را کافی نمی‌دانند و درباره تلاش‌های جمهوری اسلامی برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری کانادا در سال ۲۰۲۴ هشدار می‌دهند.

در همین رابطه انجمن خانواده‌های جانباختگان پرواز «پی‌اس۷۵۲» در بیانیه خود درباره این تلاش «سیستماتیک» هشدار داده‌ و گفته است که «جمهوری اسلامی در انواع فعالیت‌های مخوف خود به ساکت کردن و ترساندن منتقدین در کانادا مشغول است و یا تلاش می‌کند افکار عمومی در این کشور را به نفع خود شکل بدهد.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.