یک زندانی زن در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شد

پنجشنبه, 27ام اردیبهشت, 1403
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – روز چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت ماه، یک زندانی زن که پیشتر از بابت اتهام قتل دو فرزند چهار و هشت ساله اش به اعدام محکوم شده بود، در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شد. این مادر که حضانت فرزندانش را پس از جدایی از همسر معتادش به عهده گرفته بود، دلیل این اقدام را مشکلات اقتصادی و اجتماعی عنوان کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انتخاب، روز چهارشنبه بیست و ششم اردیبهشت ۱۴۰۳، یک زندانی زن در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شد.

بر اساس این گزارش، زنی به اسم “راضیه” که سی و سه سال سن داشت، بهمن ماه سال ۱۳۹۵، دو فرزند چهار و هشت ساله خود را از طریق خفه کردن به قتل میرساند.

در خصوص انگیزه این قتل ها آمده است: راضیه پس از جدایی همسر دومش با مشکلات اقتصادی و اجتماعی دست و پا می‌زد و نمی‌توانست دو فرزند خردسالش را به تنهایی سروسامان بدهد. در نهایت تصمیم به قتل علیرضا، پسر ۴ ساله و طاهره دختر هشت ساله میگیرد و آنها را به قتل میرساند. این زن پس از این اقدام از طریق زدن رگ دست خود تصمیم به خودکشی گرفت که توانایی انجام آن را نداشت. نهایتا خواهرش پس از حضور در محل حادثه به عوامل انتظامی و اورژانس خبر داد.

این پرونده در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت و به محل حادثه اعزام شدند. بدین ترتیب تحقیقات قضایی در حالی آغاز شد که زن جوان با اشاره به دستانش گفت که آنها را با دستانم خفه کردم.

او در اعترافاتش اینگونه عنوان کرده بود: “بیشتر از یک سال از عمر دخترم «طاهره» گذشته بود که از همسرم طلاق گرفتم. او به مواد مخدر اعتیاد داشت و روزگارم را تلخ کرده بود. نمی‌توانستم این وضعیت را تحمل کنم. به همین دلیل حضانت دخترم را پذیرفتم تا روزگار خوبی را تجربه کنم، اما این ماجرا سرنوشت مرا در مسیر دیگری قرار داد چرا که بعد از طلاق مشکلاتم بسیار شد. یک سال از طلاقم گذشته بود که به خواستگاری مرد ۶۲ ساله‌ای پاسخ مثبت دادم تا شاید سر پناهی داشته باشم. اما در حالی که پسرم علیرضا یک سال بعد از ازدواجم به دنیا آمد باز هم روزگار روی خوش به من نشان نداد، زیرا همسرم حاضر نبود از دخترم سرپرستی کند و این موضوع سرآغاز اختلافات خانوادگی بین ما شد. از طرف دیگر هم فرزندان همسرم موافق ازدواج مجدد او نبودند و به این اختلافات دامن می‌زدند تا این که مهریه ام را کف دستم گذاشت و مرا طلاق داد. من هم با آن پول خانه‌ای اجاره کردم، ولی درآمدی برای امرار معاش نداشتم. می‌خواستم با چرخ خیاطی کهنه ام کار کنم، اما باز هم کسی حاضر نبود سرمایه‌ای در اختیارم بگذارد تا این که تصمیم به قتل فرزندانم گرفتم.”

با تکمیل تحقیقات در دادسرای مشهد، این پرونده در شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی به ریاست قاضی بنده‌ ای و مستشاری قاضی شجاع پور فدکی مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت قضات دادگاه پس از برگزاری چندین جلسه محاکمه، رای به اعدام زن سی و سه ساله دادند. وی روز گذشته در زندان وکیل آباد مشهد اعدام شد.

بر اساس آماربرداری سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در سال ۱۴۰۲، دست کم ۷۶۷ شهروند از جمله ۲۱ زن و ۲ کودک-مجرم اعدام شدند. از این میزان حکم ۷ نفر در ملاعام به اجرا درآمد. همچنین طی این تاریخ، ۱۷۲ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از این میزان ۵ نفر به اعدام در ملا عام محکوم شدند. لازم به ذکر است، در همین دوره احکام بدوی ۴۹ نفر دیگر نیز به تایید دیوان عالی کشور رسیده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.