بازنشستگان در شهرهای مختلف کشور تجمع اعتراضی برگزار کردند

یکشنبه, 31ام تیر, 1403
اندازه قلم متن

ایران اینترنشنال

در ادامه ناتوانی حکومت در رسیدگی به مطالبات بازنشستگان در ایران، روز یکشنبه ۳۱ تیرماه، بازنشستگان در شهرهای مختلف ایران تجمع‌های اعتراضی-معیشتی برگزار کرده و خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

این تجمع‌ها با حضور بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و مخابرات، در شهرهای مختلف کشور از جمله تهران، شوش، اهواز، کرمانشاه، اصفهان، کرمان و دامغان، در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان شکل گرفت.

بازنشستگان معترض شعارهایی از جمله «از خوزستان تا گیلان، ننگ بر مدیران»، «نابود باد بندگی، زنده باد زندگی»، «روسری رو رها کنید، فکری به حال ما کنید»، «حقوق نصف و نیمه، سکوت کنیم همینه»، «فقط کف خیابون، به دست میاد حقمون»، «وزیر بی‌لیاقت، نمی‌خواهیم نمی‌خواهیم»، «با قدرت زن و مرد، ستم به لرزه آمد» و «وعده می‌دین عمل کنید، دشمنای دروغگو» سردادند.

در کرمانشاه، بازنشستگان مقابل دفتر سازمان تامین اجتماعی این شهر تجمع کرده و با در دست داشتن پلاکارد‌های حاوی مطالبات خود، با سردادن شعار‌هایی خواستار آزادی شریفه محمدی، فعال کارگری محکوم به اعدام و معلمان و کارگران زندانی شدند.

آن‌ها شعارهایی از جمله «شریفه محمدی آزاد باید گردد»، «کارگر زندانی آزاد باید گردد» و «معلم زندانی آزاد باید گردد» سردادند.

ویدیوهای منتشرشده نشان می‌دهد گروهی از بازنشستگان در شهرهای شوش و اصفهان، روز یکشنبه برای اعتراض به وضعیت معیشتی خود تجمع کرده و شعارهایی چون «پیام ما به دولت، خجالت خجالت» سردادند.

در اهواز، بازنشستگان خوزستانی در دمای بالای ۵۰ درجه سانتی‌گراد، مقابل سازمان تامین اجتماعی تجمع کردند.

تجمع بازنشستگان تامین اجتماعی شوش هم مقابل ساختمان فرمانداری این شهر در اعتراض به «فقر اقتصادی، تبعیص و نابرابری، دست‌مزدهای نامناسب، گرانی و تورم، فساد و دزدی و غارت و ادامه بازداشت کارگران» شکل گرفت.

بازنشستگان صنایع فولاد و معدن البرز شرقی هم، روز یکشنبه در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی در دامغان دست به تجمع زدند.

هم‌زمان بازنشستگان زغال‌سنگ کرمان در اعتراض به وضعیت نامناسب معیشتی و عدم رسیدگی به خواسته‌هایشان تجمع کردند.

تجمع اعتراضی بازنشستگان فولاد تهران هم در خیابان وزرا و مقابل صندوق بازنشستگی شکل گرفت.

این نخستین بار نیست که بازنشستگان مخابرات تجمع اعتراضی برگزار می‌کنند.

کارکنان و بازنشستگان مخابرات در سال‌های گذشته بارها در اعتراض به تاخیر در پرداخت مطالبات و کمک‌هزینه‌های رفاهی و مشکلات بیمه تکمیلی در مراکز استان‌های ایران تجمع کرده و خواستار رسیدگی به مطالبات خود شده‌اند.

با وجود وعده‌های جمهوری اسلامی، وضعیت معیشتی بازنشستگان در ایران هر روز وخیم‌تر می‌شود.

طی روزهای یکشنبه ۱۷ تیر و دوشنبه ۱۸ تیر بازنشستگان با برگزاری تجمعاتی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت نیز شنبه ۳۰ تیر در گزارشی نوشت که ۲۴ هزار کارگر پروژه‌ای شاغل در دست‌کم ۱۲۳ شرکت نفت و گاز جنوب، همچنان در اعتصاب به سر می‌برند.

اعتصاب این کارگران از روز ۳۰ خرداد و با درخواست حذف پیمانکاران، افزایش دستمزدها و تغییر نوبت‌کاری به ۱۴ روز کار و ۱۴ روز استراحت آغاز شد و اکنون یک ماه از آغاز آن می‌گذرد.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

برچسب‌ها:

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.