دستور صادق لاریجانی برای برخورد با ‘مطالب منتشره علیه اعضای شورای شهر تهران’

شنبه, 13ام شهریور, 1395
اندازه قلم متن

صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران در نامه ای به محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور، ضمن اشاره به برخی اتهامات رسانه ای منتشر شده با موضوع تخلفات مالی شهرداری و تعدادی از اعضای شورای شهر تهران، خواستار “برخورد” با “مدیران مسئول رسانه‌ها و سایت‌های متخلف” شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آقای لاریجانی امروز شنبه ۱۳ شهریور به دادستان کل دستور داده “پیگیری شود اصحاب رسانه و مسئولین سایت‌ها خارج از ضوابط قانونی از درج مطالبی که موجب هتک حیثیت افراد و تشویش اذهان عمومی می‌شود خودداری کنند”.

اخیرا برخی از نشریات ایران، شهرداری تهران و برخی اعضای شورای شهر را متهم به تخلف مالی ۲۲۰۰ میلیارد تومانی کرده و از واگذاری خارج از قاعده زمین های قیمتی پایتخت به اعضای این شورا با قیمت های بسیار پایین تر از قیمت واقعی خبر داده اند.

در متن نامه صادق لاریجانی، دستور برخورد با این رسانه ها با استناد به “نامه شماره ۱۶۰/۱۴۳۴۰ ـ ۹۵/۶/۱۰ رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص مطالب منتشره علیه اعضای شورای اسلامی شهر تهران در فضای مجازی و همینطور علیه جمعی دیگر” صادر شده است.

این بخش از دستور آقای لاریجانی، به نامه سه روز پیش مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران اشاره دارد که با یادآوری “درخواست قریب به اتفاق اعضای شورای اسلامی شهر تهران نسبت به رسیدگی و جبران خسارت معنوی ایجاد شده و پیگیری خسارت به حیثیت معنوی اعضای شورا و نهاد شورای شهر”، خواستار “پیگیری سریع” مطالب منتشر شده در برخی رسانه ها شده بود.

صادق لاریجانی از محمدجعفری منتظری خواسته است با توجه به “ضرورت بررسی جدی موضوع”، به سرعت “با کسب اطلاع از سازمان بازرسی کل کشور و دیگر ارکان مرتبط و بررسی گزارش‌های واصله”، نتیجه برخوردهای صورت گرفته را به ریاست قوه قضاییه گزارش کند.

سازمان بازرسی کل کشور، امروز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که نامه‌ منتشرشده این سازمان درباره تخلف شهرداری تهران، سوالی “محرمانه” بوده و نتیجه‌گیری نهایی نبوده است. اطلاعیه سازمان بازرسی می افزود که وقوع تخلف احتمالی را پیگیری می‌کند وی در عین حال از رسانه‌ها می خواست که از “گمانه‌زنی” در این باره خودداری کنند.

اطلاعیه سازمان بازرسی کل کشور، به گزارشی در سایت “معماری نیوز” مربوط می شد که شامل تصویری از یک نامه سازمان بازرسی بود. در این نامه، شهرداری تهران به “ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری” و تضییع اموال عمومی به مبلغ ٢٢٠٠ میلیارد تومان متهم شده بود.

معماری نیوز شهرداری تهران را متهم می کرد که به برخی از مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر، یک نماینده مجلس، یک مقام نیروی انتظامی و چند مقام و مامور حراست، زمین‌هایی در مناطق شمالی تهران را با ۵۰ درصد تخفیف واگذار کرده است.

یکی از اعضای شورای شهر تهران گفته بود افرادی که این زمین‌ها را گرفته‌اند از امتیاز وام‌های کلان تا ۴۰۰ میلیون تومان با بهره پایین هم برخوردار شده‌اند.

پس از شکایت مهدی چمران و محمدباقر قالیباف، رئیس شورای شهر و شهرداری تهران، سایت معماری نیوز از دسترس خارج شد؛ هرچند مطلب منشر شده در این سایت در فضای رسانه ای و رسانه های اجتماعی بازتاب گسترده ای یافت.

روز جمعه وزیر کشور ایران اعلام کرد که دستور پیگیری تخلفات منسوب به شهرداری و شورای شهر را داده است.
از: بی بی سی
be kanal site Melliun Iran bepeyvandid


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.