مسجدجامعی: به لحاظ ساختاری فلج هستیم

پنجشنبه, 7ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

احمد مسجدجامعی، از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب در شورای شهر تهران، می‌گوید بحران پدیدآمده پس از ریختن ساختمان پلاسکو نشان می‌دهد که برنامه‌های شهری در تهران “شکست‌خورده” است. او گفته است: “به لحاظ ساختاری فلج هستیم”.

آقای مسجدجامعی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا گفته است: “در حال حاضر تمامی دستگاه‌ها در حال کمک به حل این حادثه هستند آن هم در شرایطی که آتش‌سوزی تنها در یک قسمت اتفاق افتاده و در این ماجرا نه بیمارستان‌ها آسیب‌ دیده‌اند و نه خیابان‌ها. شرایط موجود نشان می‌دهد ما به لحاظ ساختاری فلج بوده و مشکل داریم.”

عملیات آواربرداری و جستجو در پلاسکو در هشتمین روز حادثه ادامه دارد و تاکنون جنازه ۱۴ آتش‌نشان و ۴ شهروند از زیر آوار خارج شده است. جلال ملکی، سخنگوی ستاد بحران پلاسکو گفته است که تصور می‌شود یک آتش‌نشان و ۶ شهروند دیگر هنوز زیر آوار باشند. یکی از آتش‌نشانان هم هفته گذشته در بیمارستان درگذشت.

احمد مسجدجامعی در انتقاد از سطح آمادگی نهادهای شهر تهران در واکنش به چنین بحران‌هایی گفته است: “ظرفیت آتش‌نشانی ما در این حد است که منجر به از دست دادن حدود ۲۰ نفر از بهترین نیروهای این سازمان شده و تعدادی از شهروندان نیز جان خود را از دست دا‌ده‌اند.”

از: بی بی سی

تاکنون جنازه ۱۸ نفر از قربانیان پلاسکو زیر آوار پیدا شده

آقای مسجدجامعی با اشاره به آتش‌سوزی سه سال پیش کارگاهی در خیابان جمهوری و واکنش مقام‌‎‎ها به آن، گفته است که برخی می‌خواهند مردم و قربانیان حادثه را در آن مقصر جلوه دهند. او از پوشش خبری فاجعه پلاسکو نیز انتقاد کرده و گفته است که “مشخص است رسانه رسمی بازتابی از دغدغه‌های یک گروه خاص را ارائه می‌دهد.”

شورای شهر تهران روز سه‌شنبه جلسه‌ای علنی داشت که در فضایی پرتنش برگزار شد. شهرداری و شورای شهر تهران، در کنار بنیاد مستضعفان، مالک ساختمان پلاسکو، در روزهای اخیر هدف انتقادهای فراوانی بوده‌اند.

قادر کریمی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی تهران، گفته است تا زمانی که بدنی زیر آوار مانده باشد محدودیت‌های ترافیکی در اطراف محل حادثه برقرار خواهند بود.

به گفته پلیس تهران تاکنون ۱۳۵ گاوصندوق در میان آوار پیدا شده است.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.