جانشین فرمانده ارتش ایران: دشمن می‌خواهد مردم را علیه نظام بشوراند

پنجشنبه, 21ام بهمن, 1395
اندازه قلم متن

امیر پوردستان، جانشین فرمانده ارتش ایران روز پنجشنبه ۲۱ بهمن گفت: «دشمنان جمهوری اسلامی قصد دارند با فشار اقتصادی، مردم ایران را به خیابان‌‌ها کشانده و آنها را علیه نظام بشورانند.»

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان٬ وابسته به رادیو و تلویزیون دولتی ایران، این مقام ارشد نظامی با اعلام این موضوع در جمع گروهی از نیرو‌های ارتش در تهران افزود که «امروز دشمن در جنگ اقتصادی با تمام توان وارد عرصه شده است.»

مقامات جمهوری اسلامی در دهه‌های گذشته،در بسیاری از مواقع بدون توصیف جزئیات آنچه را که «دشمن» می خوانند،مسئول مشکلات و بحران‌های خود می دانند.

برای این مقامات، «دشمن» مسئول اعتراض‌های شهروندان ایرانی در سال ۸۸ به نتایج انتخابات ریاست جمهوری و جنبش اعتراضی دانشجویی در سال ۷۸ بود.

آقای پوردستان با اشاره به اینکه درآمد فروش نفت به ایران بازنمی‌گردد، اضافه کرد: «این همان اقدام دشمن است که می‌خواهد با این فشارها مردم را به خیابان‌ها بکشاند.»

پیشتر فریدون خاوند، استاد اقتصاد در پاریس در مورد وضعیت اقتصادی ایران نوشته بود «کسانی که در راس هرم قدرت در جمهوری اسلامی، به دلیل عدم شناخت الزامات روابط بین المللی و بدون در نظر گرفتن منافع ملی، ایران را در گرداب تحریم‌های کمر شکن بین المللی فرو بردند، مسئولیت بسیار سنگینی را در برابر نسل‌های آینده بر دوش دارند. زخم هایی که به دلیل تحریم‌های چند سال اخیر بر اقتصاد ایران وارد آمده، تنها با امضای موافقتنامه‌ای به نام «برجام»، یک شبه التیام نمی یابد.»

امیر پوردستان اشاره کرد که «دشمنان امروز باز با یک چهره جدید وارد عرصه نبرد با جمهوری اسلامی ایران» شده‌اند و گفت: «تهدیدی که امروز برای نظام وجود دارد ترکیبی از جنگ سخت، نرم و اقتصادی» است.

جانشین فرمانده ارتش در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد که «دشمنان» جمهوری اسلامی قصد دارند در افغانستان و شرق ایران «شعله» گروه‌های ترویستی را روشن کنند.

آیت الله علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی، و مقام های ایرانی به طور معمول از آمریکا و اسرائیل به عنوان «دشمن» نام می برند.

این در حالی است که مقام‌های آمریکایی بارها تاکید کرده‌اند که این کشور با مردم ایران خصومتی ندارد.

آنها در مقابل درباره آنچه که اقدامات «مداخله‌جویانه» و «برهم زننده ثبات» در خاورمیانه از سوی ایران خوانده‌اند، هشدار داده‌اند.

پیش از این، عباس جعفری دولت آبادی٬ دادستان تهران، ۲۵ آذر ماه امسال «دشمن» را متهم کرده بود که «فکر می‌کند با تمرکز بر برخی اعتراض‌های صنفی، کارگری و امثالهم می‌تواند «زمینه‌های مقابله با نظام را فراهم کند.»

دولت‌آبادی افزوده بود که «عده‌ای تلاش می‌کنند هر تجمع و یا اعتراض را سیاسی و مقابله با نظام جلوه دهند و به این نحوه بر موج برخی نارضایتی‌ها سوار شوند.»

پیشتر هم آیت الله خامنه‌ای در اردیبهشت سال جاری گفته بود: «با وجود مشکلات معیشتی، کارگران هیچگاه به تبلیغات ضد انقلاب اعتنا نکردند و در مقابل نظام نایستادند…»

به طور معمول، مقام های ایرانی از زمان پیروزی انقلاب بهمن ۵۷ تاکنون، از همراهی کارگران و دیگر اقشار فرودست جامعه با حکومت و به رغم مشکلات اقتصادی سخن گفته‌اند.

در این میان، برخی از مقام های ایرانی پس از امضای برجام، از تلاش‌‌های «دشمنان» برای تحت فشار قرار دادن مردم ایران از نظر معیشتی سخن گفته‌اند.

امیر پوردستان هم روز ۱۱ مرداد ماه از برجام به عنوان وسیله‌ای برای تحقق اهداف آمریکا و «دشمن» در ایران به منظور به خیابان کشاندن مردم نام برده بود.

وی ۱۴ مرداد نیز در سخنانی به طور تلویحی از سیاست خارجی دولت حسن روحانی انتقاد کرده بود.

پوردستان بدون اشاره‌ به نام مقام‌‌های دولت حسن روحانی خطاب به آنها گفته بود که «مواظب این دشمن باشید و خوش گمانی به دشمن را کنار بگذارید.»

پیش از این، به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی رحیم صفوی، دستیار ویژه رهبر جمهوری اسلامی در امور نظامی، روز ۱۴ بهمن، درباره به گفته او، «تلاش دشمنان برای نفوذ در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی» ایران و همچنین «تلاش برای تضعیف مقاومت و خسته کردن نیروهای ارزشی» هشدار داده بود.

این در حالیست که حسن روحانی و اعضای دولت او چنین انتقادهایی را رد می کنند.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.