سفر وزیر دفاع آمریکا در خاورمیانه با هدف بررسی راه مقابله با اسلام افراطی

سه شنبه, 29ام فروردین, 1396
اندازه قلم متن

ائتلاف علیه گروه حکومت اسلامی و مبارزه با شاخه القاعده در یمن، از مهمترین محورهای سفر وزیر دفاع آمریکا به منطقه است.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، در آغاز سفر خود به منطقه خاورمیانه دوشنبه شب، ۲۸ فروردین‌ماه، ابتدا راهی عربستان سعودی شد.

آن گونه که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده، ژنرال متیس در این سفر علاوه بر عربستان سعودی به اسرائیل، مصر، قطر و جیبوتی نیز سفر خواهد کرد تا راه‌های مقابله با اسلام افراطی را با متحدان قدیمی و جدید آمریکا بررسی کند.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، پیشتر اعلام کرده بود که جیمز متیس در این سفر «روش‌های نبرد با سازمان‌های تروریستی تندرو» را با رهبران منطقه در میان می‌گذارد.

ائتلاف علیه گروه حکومت اسلامی، داعش، در عراق و سوریه و مبارزه با شاخه القاعده در یمن، از مهم‌ترین محورهای سفر وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا به منطقه است.

آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد که دولت دونالد ترامپ، همکاری‌های اطلاعاتی و نظامی با ائتلاف به رهبری عربستان سعودی علیه شبه نظامیان حوثی شیعه‌مذهب مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران را در نظر دارد.

دولت آمریکا در هفته‌های اخیر، اقدامات دیپلماتیک زیادی برای گسترش ائتلاف بین‌المللی علیه گروه‌های تندروی اسلامگرا در منطقه انجام داده است.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا نیز هفته پیش اعلام کرد که برای گردهم آوردن هرچه بیشتر کشورهای جهان در این ائتلاف تلاش خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا همچنین از منتقدان اصلی نقش و عملکرد جمهوری اسلامی در منطقه است.

او پیشتر در تماسی تلفنی با همتای سعودی خود، از «جلوگیری از مداخله ایران در منطقه» حمایت کرده و در موضعی جداگانه جمهوری اسلامی را «بزرگ‌ترین دولت حامی تروریسم در جهان» نامیده بود.

تقریبا همزمان با ژنرال متیس، مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا نیز به شرق آسیا سفر کرده تا اقدامات منطقه‌ای علیه کره شمالی را ساماندهی کند و به متحدان آمریکا از جمله ژاپن و کره جنوبی اطمینان دهد که دولت ترامپ در کنار آنهاست.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.