«استقرار» نیروهای پلیس در خیابان های تهران پس از اعلام اسامی نامزدهای انتخابات

جمعه, 1ام اردیبهشت, 1396
اندازه قلم متن

گزارش‌ها حاکی است به دنبال اعلام اسامی تایید صلاحیت شدگان دوازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری ایران،نیروهای پلیس در نقاط مختلف تهران مستقر شده اند.این در حالی است که با اعلام اسامی نامزدها، تبلیغات انتخاباتی نیز آغاز شده است.

به گزارش روز جمعه ایسنا و تسنیم، پس از اعلام نتایج نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری نیروهای پلیس شامگاه پنجشنبه و بامداد روز جمعه در اکثر میادین اصلی و معابر تهران مستقر شده اند.

ایسنا می گوید، وضعیت تهران عادی است و استقرار ماموران در برخی نقاط شهر ادامه داشته اما مشکل امنیتی وجود ندارد.

شورای نگهبان پنجشنبه صلاحیت اسحاق جهانگیری، حسن روحانی، ابراهیم رئیسی، محمد باقر قالیباف، مصطفی میرسلیم و مصطفی هاشمی طبا را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تایید کرد.

این در حالی است شورای نگهبان صلاحیت محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور پیشین ایران، را برای حضور در انتخابات تاییدنکرده است.محمود احمدی نژاد دو دوره رییس جمهور ایران بود. علاو بر محمود احمدی نژاد، شورای نگهبان صلاحیت حمید بقایی، معاون وی در دولت دهم، را نیز تایید نکرده است.

برخی از گزارش‌ها تایید نشده در شبکه‌های اجتماعی حاکی از آن بود تجمع نیروهای پلیس در شرق تهران و در نزدیکی منزل محمود احمدی نژاد بیشتر بوده است.

در همین حال خبرگزاری تسنیم نوشته است:«حضور پررنگ پلیس در نقاط اصلی شهر به‌منظور تأمین امنیت پایتخت و همزمان با آغاز تبلیغات ریاست جمهوری صورت می‌گیرد و این آمادگی تا زمان برگزاری انتخابات ادامه خواهد یافت.»

هنوز واکنش رسمی از سوی محمود احمدی نژاد در خصوص رد صلاحیتش منتشر نشده است.

پیش از این برخی از مقام‌های قضایی ایران نسبت به برگزاری هرگونه تجمع هشدار داده بودند.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه پنجشنبه از مقامات قضایی و امنیتی کشور خواست، هماهنگ با دادستان کل، با «فتنه» و «اغتشاش‌های» احتمالی در انتخابات برخورد کنند.

وی همچنین از مقامات قضایی خواست که با همکاری نیروی انتظامی و نهادهای امنیتی «نگذارند عده‌ای آرای مردم را تصاحب کرده یا فتنه‌گری و اغتشاش کنند»

رهبر جمهوری اسلامی و نیروهای نزدیک به او از اعتراض‌های دامنه‌دار به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ با عنوان «فتنه» نام می‌برند. تهران و شماری از شهرهای ایران برای ماه‌ها شاهد تظاهرات اعتراضی بود. در این اعتراضات ده‌ها نفر کشته شدند.

انتخابات ریاست جمهوری ایران روز ۲۹ اردیبهشت برگزار می شود.
از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.