علی سعیدی، نماینده خامنه‌ای در سپاه: موشک فجر نبود غزه نابود می‌شد

جمعه, 24ام آذر, 1396
اندازه قلم متن


حجت‌الاسلام علی سعیدی در جمع فرماندهان ارشد سپاه پاسداران

نماینده ولی فقیه در سپاه ادعا می‌کند که تدبیرهای ایران معادلات منطقه را به نفع این کشور عوض کرده است. سعیدی یکی از تدبیرهای ایران را “تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن” و نمونه‌ی آن را حزب‌الله لبنان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در حاشیه افتتاح دفتر خبرگزاری حوزه در استان سمنان گفت اگر اسرائیل به “قدرت و توان مقاومت” باور نداشت آنها را نابود می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، سعیدی روز پنج‌شنبه (۲۳ آذر/ ۱۴ دسامبر) گفت: «در حال حاضر دشمن از دو طریق”تهدید سخت نیابتی” و “تهدید نرم مستقیم” به دنبال ضربه زدن به جمهوری اسلامی است.»

نماینده رهبر جمهوری اسلامی، علی خامنه‌ای در سپاه با اشاره به درگیری‌های نظامی در عراق، بالکان، افغانستان و برخی کشورهای دیگر می‌گوید آمریکا در مقطعی جنگ سخت مستقیم را برای مقابله با اسلام در پیش گرفت اما از سال ۲۰۰۸ راهبرد خود را از جنگ مستقیم به جنگ نیابتی تغییر داد.

اقتدار در منطقه با توان موشکی

آن گونه که نماینده خامنه‌ای در سپاه تشریح کرده جمهوری اسلامی برای مقابله با راهبرد جنگ نیابتی آمریکا دو تدبیر دارد: : نخست ترکیب بین قدرت و قوت و دوم تبدیل نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن.

سعیدی گفت: «قوت از جنس ایمان است و نقش آن زیربنایی و اساسی است لذا ایران با ترکیب این “قوت” با قدرت که همان توان موشکی است اقتداری در منطقه ایجاد کرد که به تحولات مختلفی انجامید.»

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: «ایران با این تدبیر و تغییر صحنه نبرد، معادله قدرت را در منطقه تغییر داد لذا از همین رو است که یک گروه همچون حزب‌الله می‌تواند در برابر یک ارتش به قول آنها شکست‌ناپذیر به پیروزی برسد.»

تغییر صحنه نبرد با آمریکا

این سخنان می‌تواند تائیدی بر اظهارات مقامات آمریکایی و متحدانش تلقی شود که جمهوری اسلامی را به بی‌ثبات کردن منطقه از طریق تجهیز گروه‌های شورشی و شبه نظامی و شعله‌ور کردن آتش جنگ و درگیری در مناطق مختلف متهم می‌کنند.

سعیدی تجهیز گروه‌های اسلام‌گرای افراطی فلسطینی، از جمله حماس را یکی دیگر از “تدبیر”های جمهوری اسلامی برای “تغییر صحنه نبرد” خواند و گفت: «اگر موشک‌های فجر پنج در غزه نبود، این باریکه امروز وضع دیگری داشت و دشمنان مقاومت آن را نابود می‌کردند.»

نماینده خامنه‌ای در سپاه هدف اصلی تحرکات منطقه‌ای آمریکا را جمهوری اسلامی عنوان کرده است: «آنها به دنبال این بودند اول حزب‌الله را از بین ببرند و بعد سوریه را نابود کنند و در ادامه به تجزیه عراق بپردازند و در آخر به سراغ ایران بیایند، اما امروز معادلات منطقه به نفع ما عوض شده است.»


سردار سرتیپ امیرعلی حاجی زاده مدعی شده است که پایگاه‌های زیرزمینی موشک‌‌های دور برد جمهوری اسلامی “در همه استانها و شهرهای این مرز و بوم مستقر ” هستند و در اعماق ۵۰۰ متری و در دل کوه‌ها واقع‌ شده‌اند.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.