خبرگزاری فرانسه: ترامپ تا همینجا زیان‌های سنگینی به اقتصاد ایران وارد آورده است

سه شنبه, 18ام اردیبهشت, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری فرانسه، در گزارشی دربارۀ خروج احتمالی آمریکا از برجام، نوشته است که تا همینجا دولت ایالات متحد آمریکا زیان های سنگینی به اقتصاد ایران وارد آورده و اقتصاد ایران به دلیل تدابیر بی ثبات کنندۀ رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، و مشکلات و مسائل داخلی کشور صدمات بسیاری متحمل شده است.

از جمله نتایج این تدابیر بی ثبات کننده کاهش ۴٠ درصدی ارزش ریال در مقابل دلار و فرار بین ۱۰ تا ۳۰ میلیارد دلار سرمایه از کشور طی هفته های اخیر بوده است.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود به نمایشگاه بین المللی سالانۀ نفت نیز اشاره کرده که امروز هشتم مه در تهران گشایش یافت و در آن حضور شرکت های خارجی در قیاس با گذشته ناچیز بوده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از نمایندۀ یک شرکت خارجی در این نمایشگاه نوشته است که رهبران جمهوری اسلامی ایران پیش بینی نمی کردند که دولت آمریکا حتا محدودیت های بانکی علیه ایران را پس از برجام حفظ کند، به طوری که بانک های خارجی مبادلات خود را با ایران متوقف سازند.

اردوان امیرارسلانی، وکیل فرانسوی ایرانی تبار و از بنیانگذاران دفتر وکالت کوهن-امیرارسلانی در پاریس به خبرگزاری فرانسه گفته است که برای مردم ایران توافق اتمی (برجام) بسیار مأیوس کننده بوده است. اردوان امیرارسلانی افزوده است که درآمدهای نفتی ایران تنها کفاف پرداخت حقوق کارمندان این کشور و حفظ زیرساخت های آن را می دهد. اردوان امیرارسلانی تأکید کرده است که هرگونه سرمایه گذاری در ایران متوقف شده است.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.