گزارشی از مرگ یک زندانی در سایه عملکرد رئیس زندان بابل

دوشنبه, 14ام خرداد, 1397
اندازه قلم متن

یک زندانی در زندان متی کلا بابل در پی مشارکت در یک نزاع دچار جراحت شد، در حالی که بهداری زندان دستور اعزام اورژانسی او به بیمارستان را صادر کرده بود با مخالفت رئیس زندان فرد مجروح از اعزام به مرکز درمانی بازماند و سه روز بعد جان خود را به دلیل شدت خونریزی و آسیب به شریان های حیاتی در زندان از دست داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد یک زندانی محبوس در زندان متی کلا بابل به دلیل عدم رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داد.

هویت این زندانی “محمد طالبی” توسط هرانا احراز شده است.

یک منبع نزدیک به زندانی متوفی در تماس با هرانا ضمن تایید این خبر گفت: “ساعت ۱۱ شب دوشنبه ۷ خردادماه، محمد طالبی و زندانی دیگری به نام محمد حسین علی نصب با هم درگیر شدند. آقای عیدی، پزشکیار وقت دستور اعزام این دو زندانی به بیمارستان را می‌دهد، اما علی اکبر جعفرزاده، رییس زندان از اعزام هر دو به بیمارستان مخالفت می‌کند.

پس از سه روز و مورخ ۱۰ خردادماه، محمد طالبی به دنبال وخامت وضعیت جسمانی و تداوم خونریزی داخلی به مرکز درمانی درون زندان منتقل شد و نهایتا ساعت ۲ بعد از ظهر در همان محل فوت کرد. به گفته پزشکان محمد به دلیل تاخیر در اعزام و خونریزی شدید ناشی از آسیب دیدگی شریان های حیاتی جان خود را از دست داد”.
این منبع مطلع در خصوص دلایل مخالفت رئیس زندان با اعزام این زندانیان به مراکز درمانی گفت: “رئیس زندان با این دو زندانی مشکل داشت و قبلا هم تنش هایی پیش آمده بود در زندان، حتی به گفته دوستان محمد که به رئیس زندان برای اجازه اعزام او به بیمارستان اصرار کردند او ضمن قطعیت مخالفت خود در باب رسیدگی پزشکی به این افراد تاکید کرده که اصلا خیلی وقت است که منتظر چنین روزی بودم!”.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.