فاصله گرفتن دعوت کنندگان خاتمی از قربانیان حوادث ۸۸

سه شنبه, 29ام اسفند, 1391
اندازه قلم متن

به گزارش سحام نیوز، طی روزهای پایانی سال ۹۱، فضای انتخاباتی در میان بخشی از اصلاح طلبان که معتقد به شرکت در انتخابات به هر قیمتی هستند پر رنگ‌تر از گذشته شده و از این رو در راستای پر شور نمودن این حضور در نامه‌ها و بیانیه‌ها صادره از حجت السلام سید محمد خاتمی، ریاست محترم جمهور گذشته برای حضور مجدد در انتخابات دعوت کردند. در این نوشتار بدنبال علل و انگیزه طراحان دایمی حضور، آنهم با وضعیت فعلی کشور بویژه فضای امنیتی و اصرار و لجاجت حاکمان بر مسیر غلط و تکرار خطا‌ها و ظلم‌ها نسبت به فرزندان این کشور نیستیم، اما لازم می‌دانیم به نکته مهم و اساسی که در دعوت نامه‌های دوستان اصلاح طلب مغفول مانده اشاره ایی کوتاه داشته باشیم.

در دعوت نامه ۹۱ اصلاح طلب که تعداد انگشت شمار آنان شناخته شده هستند و یا بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، از ضرورت حضور در انتخابات به تفصیل سخن گفته شده اما از مطالبات به حق جنبش اعتراضی و خون‌های به ناحق ریخته شده بر زمین سخنی به میان نیامده است.

همچنین از:
کروبی و موسوی، رهبران سرافراز جنبش سبز که بخاطر ایستادگی و مقاومت در مقابل ظلم و جور حاکمیت مبتنی بر زور و تزویر بیش از دو سال است از ابتدایی‌ترین حقوق محروم گشته‌اند سخنی به میان نیامده است؛

اسرای جنبش سبز که نزدیک به چهار سال است سخت‌ترین شرایط را تحمل کرده‌اند و زندان‌ها را به دانشگاه‌های کشور تبدیل کرده‌اند اساسا به فراموشی سپرده شده‌اند؛
سهراب‌ها، ندا‌ها و امیر‌ها و … به محاق رفته‌اند؛

در این بیانیه‌ها حتی سنت ستار کشی و کهریزکی کردن هم تقبیح نشده و براستی انگار نه انگار.

اگر آمدن برای تغییر شرایط امروز و زودودن فضای امنیتی و بازگرداندن حق به صاحبان اصلی‌اش مردم است پس چرا تنها از ضرورت آمدن سخن گفته شده است. الحمدلله این ضرورت‌ها از منظر گروه‌های سیاسی در ۳۳ سال گذشته همواره بوده و در آینده نیز خواهد بود، پس چه تفاوتی میان ضرورت‌های متولیان جنبش سبز مردم با دیگر ضرورت‌ها در شرایط عادی است؟ فقدان توجه به این واقعیت‌ها ممکن است حاوی پیام دیگری به اصحاب قدرت باشد- مرزبندی بخشی از اصلاح طلبان با جنبش سبز و رهبران دربند. می‌دانیم که نیروهای امنیتی بار‌ها با تحکم از افراد و گروه‌ها خواسته‌اند با کروبی و موسوی مرزبندی کنند و آنان را فتنه گر بخوانند، بالا‌ترین مقام کشور بار‌ها ندای حق طلبی مردم را «فتنه» و مردم معترض را «میکروب» نامیده است. او در دیدار اخیرش با دو عضو کابینه آقای خاتمی و عضوی از مجمع روحانیون با صراحت خواستار مرزبندی و محکوم کردن جنبش سبز مردم گردیده است. اگر حضور بهانه ایی برای بیان مطالبات به حق جنبش و رسوایی حاکمیت مبتنی بر فساد و دروغ است باید خروجی آن در نوشته و سخنان دیده شود، اگر چنین نشود آنگاه این فرض قوت می‌گیرد که حضور صرفا برای حضور، در این شرایط طوفانی تنها به هدف کمک به حاکمیتی است که این روز‌ها در مقابل مخلوق خود روزهای بدی را سپری می‌کند.
از: ایران امروز


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.