خبر آزادی ورود “بانوان خاص” به ورزشگاه‌ها تکذیب شد

سه شنبه, 24ام مهر, 1397
اندازه قلم متن


مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ خبر آزادی ورود “بانوان خاص” به ورزشگاه‌ها را تکذیب کرد. پیش از این خبری مبنی بر اجازه ورود “برخی زنان” به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی فوتبال ایران – بولیوی منتشر شده بود.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که “تاکنون از هیچ مرجع قانونی مجوزی برای ورود زنان به ورزشگاه به پلیس ارائه نشده است”.

بنا به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایرنا، عصر روز سه‌شنبه ۲۴ مهر (۱۶ اکتبر) پلیس تهران بزرگ در اطلاعیه‌ای خبر اجازه ورود “برخی زنان” به ورزشگاه آزادی را تکذیب کرده است.

در این اطلاعیه آمده است که مجوزی برای ورود “زنان خاص” از جمله همسران و خانواده بازیکنان فوتبال به ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی فوتبال ایران – بولیوی صادر نشده است.

پیش از این خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه عده‌ای از “بانوان صاحب نظر و اعضای تیم‌های ملی بانوان می‌توانند” در بخشی کوچک از استادیوم ورزشگاه آزادی” بازی فوتبال ایران و بولیوی را از نزدیک تماشا کنند.

در گزارش صفحه آنلاین “خبرورزشی” در باره مجوز ورود برخی از زنان به ورزشگاه آزادی آمده است: «بعد از کش و قوس‌های فراوان گفته می‌شود مسئولان فدراسیون فوتبال موفق شدند مجوز حضور تعداد محدودی از هواداران زن را در ورزشگاه آزادی دریافت کنند.»

بنا به این خبر فدراسیون فوتبال در باره حضور زنان در ورزشگاه آزادی برای تماشای بازی فوتبال “رایزنی‌هایی را با شورای تامین تهران انجام داد تا برای بازی امشب ایران و بولیوی تعدادی از هواداران زن فوتبال به ورزشگاه آزادی بروند و ظاهرا در این باره موفق هم شده است”.

طبق این گزارش غلامحسین زمان‌آبادی، مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال، در این مورد گفته است: «تا ساعاتی دیگر نشستی را با حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار می‌کنیم و قرار است جزئیات این کار را بررسی کنیم. اگر قرار باشد بانوان به ورزشگاه بیایند بخشی کوچک از استادیوم در اختیارشان قرار می‌گیرد و آنها صاحب نظران و اعضای تیم‌های ملی بانوان هستند ولی هنوز جلسه نهایی تشکیل نشده است. ممکن است رئیس فدراسیون و بقیه به این جمع بندی برسند که زیرساخت فراهم نیست.»

در پی انتشار این خبر بسیاری از دوستداران فوتبال‌ آن را به فال نیک گرفتند. سایت “فرارو” در این باره نوشت که “حالا حضور همین تعداد محدود زنان در ورزشگاه آزادی نیز می‌تواند سرآغازی برای رخ دادن اتفاق بزرگی باشد که هواداران فوتبال سال‌ها منتظرش هستند”.

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، در هفته گذشته پیشنهاد کرده بود مقدمات حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی برای دیدار پرسپولیس و السد قطر فراهم شود. وزیر ورزش و جوانان گفت: «شخصا علاقمند هستم که خانواده‌ها در روز بازی با السد و انشاالله فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته باشند.»

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، نیز در تیرماه امسال با اشاره به این که ابتدای انقلاب ۵۷ عده‌ای خواستار کنار گذاشتن ورزش بانوان بودند خاطرنشان کرده بود که “امروز وضعیت بهتر شده و همین مایه امیدواری است که این مسیر رو به اصلاح و بهبود پیش رود”.

با وجود اظهار نظرهای مثبت تعدادی از مقام‌های جمهوری اسلامی در این باره اما هنوز هیچ‌گونه امکانی برای زنان فراهم نشده که در ورزشگاه‌ها حضور یابند و بتوانند بازی‌ها را از نزدیک تماشا کنند. بارها ماموران انتظامی با برخورد خشونت‌آمیز مانع از ورود زنانی شدند که برای تماشای بازی‌های فوتبال جلوی ورزشگاه آزادی اجتماع کرده بودند.

فقط در جریان بازی‌های ایران با پرتغال و اسپانیا در جام جهانی زنان توانستند برای نخستین‌بار به ورزشگاه آزادی بروند و از طریق ویدئو پروژکتور این مسابقه‌ها را تماشا کنند.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.