کارگران نیشکر هفت تپه خواستار آزادی نمایندگان خود شدند

سه شنبه, 29ام آبان, 1397
اندازه قلم متن

اسماعیل بخشی نمایندۀ دستگیر شدۀ کارگران نیشکر هفت تپه در جمع همسران کارگران اعتصابی
ایسنا

بقلم ناصر اعتمادی

هدایت الله خادمی، عضو مجلس شورای اسلامی ایران گفته است که دیروز یکشنبه ٢۷ آبان ماه نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی ایران با اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، دیدار و با او در مورد مشکل حقوق های معوقۀ کارگران نیشکر هفته تپه صحبت کرده اند.

هدایت الله خادمی تصریح کرده است که در این ملاقات اسحاق جهانگیری وعده داده که به زودی حقوق های معوقۀ کارگران هفت تپه پرداخت خواهد شد. پیش از این مقامات رسمی گفته بودند که اگر کارگران هفت تپه به اعتصاب خود پایان ندهند حقوق های معوقۀ آنان پرداخت نخواهد شد.

همزمان در پانزدهمین روز اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه دو تن از نمایندگان کارگران اعتصابی، اسماعیل بخشی و مسلم آرمند، دستگیر شدند. در اعتراض به این دستگیری امروز کارگران نیشکر هفت تپه و دیگر مراکز تولیدی خوزستان در مقابل فرمانداری اهواز تجمع کرده و خواستار آزادی نمایندگان خود شدند.

قوۀ قضائیه ایران تأئید کرده است که مدیر نیشکر هفت تپه با مقادیر قابل توجه ای ارز دولتی از کشور گریخته است. کارگران اعتصابی اسحاق جهانگیری را مسبب وضعیت کنونی نیشکر هفت تپه می دانند و می گویند که او از طریق برادرش نیشکر هفت تپه را تحت عنوان خصوصی سازی تصاحب کرده و به وضعیت کنونی مبتلا ساخته است. کارگران اعتصابی خواستار تملک دوبارۀ دولت بر مجتمع کشت و صنعت نیشکر هفت تپه هستند.

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.