سپاه پاسداران ایران آزمایش موشک بالستیک را تایید کرد

سه شنبه, 20ام آذر, 1397
اندازه قلم متن

آقای پومپئو جزئیاتی از آنچه آزمایش موشکی جدید ایران خوانده ارایه نداده است

سرتیپ امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت و گو با خبرگزاری فارس وابسته به این نهاد نظامی خبر آزمایش موشک بالستیک اخیر در ایران را تایید کرده است.

او به جزئیات بیشتری اشاره نکرده اما گفته ۴۰ تا ۵۰ آزمایش موشکی در سال انجام می‌دهیم.

پیشتر آمریکا از این آزمایش موشکی ابراز نگرانی کرده بود و شورای امنیت سازمان ملل متحد نشست ویژه ای را به دعوت فرانسه و بریتاتیا در این باره ترتیب داد.

کمی بیش از یک هفته پیش مایک پومپئو، وزیرخارجه آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای در توییتر آنچه آزمایش موشکی جدید ایران خوانده را محکوم کرد ولی جزئیاتی از زمان و مکان این آزمایش ارائه نکرد.

روز شنبه (اول دسامبر) وزیر خارجه آمریکا در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: “رژیم ایران یک موشک میان برد را به طور آزمایشی شلیک کرده که قابلیت حمل چند کلاهک جنگی را دارد. این آزمایش نقض قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است. برنامه موشکی ایران و آزمایش‌های موشکی این کشور در حال گسترش است. ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و از ایران می‌خواهیم چنین فعالیت‌هایی را متوقف کند.

آقای پومپئو ضمن مغایر دانستن پیش‌برد برنامه موشک‌های بالستیک ایران با قطع‌نامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از تهران خواست تا فعالیت‌های موشکی خود را متوقف کند.

در واکنش به این سخنان وزیر خارجه آمریکا، بهرام قاسمی٬ سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز یکشنبه (۲ دسامبر) موضع تهران را تشریح کر و گقت که دولت ایران معتقد است که هیچ قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل “برنامه موشکی یا آزمایش موشکی‌های موشکی ایران را ممنوع نکرده است.”

ایران بارها گفته برنامه موشکی این کشور با مقاصد دفاعی طراحی شده و این کشور حاضر به مذاکره درباره آن نیست.

قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد که در حمایت از توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهانی تصویب شده از تهران خواسته از تولید و آزمایش موشک‌های بالستیک خودداری کند.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.