پرونده امیرسالار داودی، وکیل دادگستری با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد

سه شنبه, 2ام بهمن, 1397
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – وکیل مدافع امیرسالار داودی وکیل دادگستری از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده موکلش به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران با دو اتهام “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” خبر می دهد. همچنین امروز پس از دو ماه اجازه ملاقات والدین آقای داودی با او در زندان صادر شد اما همچنان این اجازه به همسر آقای داودی برای ملاقات داده نمی شود. آقای داودی روز سه شنبه ۲۹ آبان ماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ظهر امروز دوشنبه ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۷، پرونده امیرسالار داودی، وکیل دادگستری محبوس در زندان اوین پس از حدود دو ماه بلاتکلیفی با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران ارسال شد.

وحید مشگانی فراهانی، وکیل مدافع امیر سالار داودی در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “ظهر امروز کیفرخواست آقای داودی به اتهامات “توهین به رهبری” و “تبلیغ علیه نظام” صادر و به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب ارسال شد. زمان برگزاری دادگاه نیز تاکنون مشخص نشده است “.

وی همچنین افزود: “برای طناز کلاهچیان، وکیل دادگستری و همسر امیرسالار داودی که در تاریخ ۱۵ دی‌ماه به اتهام “تبلیغ علیه نظام” به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار و تحت بازجویی قرار گرفته بود قرار منع تعقیب صادر شده است؛ ولی نه اجازه ملاقات و نه اجازه تماس با همسرشان را ندارند. هر چند امروز بالاخره بعد از دو ماه پدر و مادر موکلم آقای امیر سالار داودی موفق به ملاقات با ایشان شدند، اما همچنان به همسر وی این اجازه داده نشد”.

مشگانی فراهانی پیشتر در مورد بی‌خبری و نقض حقوق موکلش گفته بود: “هر کسی که در موضع متهم قرار می‌گیرد از یکسری حقوق همچون حق داشتن وکیل و حق سکوت و .. برخوردار است اما در خصوص محرومیت امیرسالار از این حقوق و من نسبت به تکالیفی که، دارم فراقانونی دارد عمل می‌شود مگر اینکه در پرونده قرار عدم دسترسی صادر شده باشد و به ما ابلاغ نشده باشد. بیش از ۱۵ بار در این مدت مراجعه کرده‌ام اما بازپرس پرونده، اجازه ملاقات خودش را هم به من نداده و به من گفته‌اند اگر کاری باشد خودمان به شما اطلاع می‌دهیم. البته بحث تبصره ماده ۴۸ را پیش کشیده‌اند که گفته‌ام من پیش از این تبصره و پیش از اینکه لیست وکلای مجازشان را در تهران اعلام کنند در پرونده امیرسالار اعلام وکالت کرده‌ام و وکیل او هستم و این تبصره شامل ما نمی‌شود”.

لازم به یادآوری است امیرسالار داودی، وکیل دادگستری در تاریخ ۲۹ آبان‌ماه، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود. مامورین پیش از بازداشت دفتر کار و منزل وی را مورد تفتیش قرار داده‌ و تعدادی از پرونده‌ها و وسایل شخصی وی را نیز ضبط کرده‌ بودند.

این وکیل دادگستری تاکنون وکالت بسیاری از پرونده‌های زندانیان و متهمین سیاسی از جمله سعید شیرزاد، سهیل عربی و زینب جلالیان را بر عهده داشته است.

در ماه‌های اخیر موج جدیدی از فشارهای امنیتی و قضایی بر روی وکلای دادگستری آغاز و بر تعداد وکلای بازداشتی و زندانی افزوده شده است. اغلب این احضار، بازجویی و بازداشت‌ها در ارتباط با پرونده موکلان آنها بوده است.

از جمله این بازداشت‌ها می‌توان به بازداشت، مسعود شمس‌نژاد، محمد نجفی، نسرین ستوده، آرش کیخسروی، قاسم شعله سعدی، پیام درفشان، فرخ فروزان و هدی عمید اشاره کرد. از میان آنها تاکنون قاسم شعله سعدی، آرش کیخسروی، پیام درفشان، فرخ فروزان و هدی عمید با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. برای تاریخ ۱۶ بهمن ماه نیز حسین احمدی نیاز، وکیل دادگستری طی ابلاغیه‌ای به شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری دو سنندج احضار شده است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.