کیهان: اعتراض به حجاب بهانه‌ای برای فتنه‌گری در دانشگاه / «استفاده از ماژیک قرمز رنگ برای نوشتن شعارهای روی پلاکاردها نشانه ی مارکسیست بودن است»

چهارشنبه, 25ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

روز{ی}نامه کیهان در شماره امروز در گزارشی با عنوان «رد پای چپ‌های آمریکایی از اغتشاش در نیشکر هفت تپه تا تجمع ضد حجاب» به تجمع روز دوشنبه دانشجویان در دانشگاه تهران پرداخت وبا این استدلال که استفاده از ماژیک قرمز رنگ برای نوشتن شعارهای روی پلاکاردها نشانه ی مارکسیست بودن است، در بخشی از آن نوشت:

«گزارش‌های خبری حاکی از آن است گرچه ناآرامی‌های اخیر دانشگاه تهران در پی فراخوان دانشجویان دانشکده هنر بوده اما دانشجویانی که خود را منتسب به طیف موسوم به چپ! می‌دانند و با دست‌نوشته‌های قرمزرنگ (نماد اعتراضی چپ مارکسیستی) خواستار عدم اجرای هرگونه قانون درخصوص وضعیت پوشش در دانشگاه شده‌اند، در ابتدا با توزیع شب‌نامه و بیانیه، مسائل صنفی و دانشجویی را بهانه قرار داده ولی درنهایت درصدد شیطنت سیاسی بوده‌اند.

درواقع مسئله آنها به‌هیچ‌وجه حجاب نبوده بلکه انگیزه آنها صرفاً ایجاد غائله، فتنه‌گری و بهره‌برداری سیاسی بوده است چه آنکه توجه به نکات زیر گواه بر ادعاست:

۱- بنا به اظهارات فعالین دانشجویی و گزارش‌های خبری مربوطه، فضای دانشگاه تهران حداقل در طول حدود ۵ سال ریاست نیلی احمدآبادی که نوعی سیاست فرهنگی رهاشده را در دستور کار خود داشته به‌هیچ‌وجه امنیتی و پلیسی (فضایی که بهانه اغلب تجمعات صنفی جریانات طیف مدرن تحکیم وحدت در گذشته بود) نبوده است.

۲- در ناآرامی‌های دانشگاه تهران، پای موضوعات دیگری همچون آزادی برخی زندانیان سیاسی نیز به تجمع باز شد. این گروه درحالی‌که تصاویری بدون حجاب از برخی زندانیان سیاسی و به‌ویژه خبرنگار مجرم روزنامه اصلاح‌طلب را در دست داشتند، دانشگاه تهران را متهم به پول‌گردانی، بیکاری و بیگاری می‌کردند.

جالب‌توجه آنکه همین طیف موسوم به چپ، هفته گذشته به بهانه حمایت از این خبرنگار بازداشتی، برنامه انجمن علمی-دانشجویی ارتباطات دانشکده دانشگاه تهران را به اغتشاش کشاندند.

۳- نکته دیگر شعارهای رادیکالی و سیاسی تجمع‌کنندگان و تیپ حضور آنها (دست‌نوشته‌های قرمزرنگ) است که حاکی از رد پای چپ‌نماهای به‌ظاهر مارکسیست مسلک است نه صرفاً معترضان صنفی!. تحریک و تشویق کانال اطلاع‌رسانی جریان چپ مارکسیستی دانشجویان دانشگاه تهران به اغتشاش و همچنین کانال تلگرامی منتسب به فعالان شورای صنفی و بیانیه انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراض به اقدامات اخیر مسئولان دانشگاه، شائبه آغاز اغتشاشات دانشگاهی و شیطنت سیاسی را تقویت می‌کند.

۴- و درنهایت حمایت چهره‌های رادیکالی جریانات مدعی اصلاحات از دانشجویان معترض و پوشش خبری و همنوایی اپوزیسیون و معاندین با آن‌هاست که نباید ازنظر دور داشت.»

از: پیک ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.