تاریخ دادگاه تجدیدنظر حامد آیینه‌وند، روزنامه‌نگار زندانی تعیین شد

سه شنبه, 31ام اردیبهشت, 1398
اندازه قلم متن

ایران وایر

وکیل مدافع «حامد آیینه‌وند»، روزنامه نگار و فعال سیاسی محبوس در زندان «اوین»، از تعیین وقت دادگاه تجدیدنظر او در ۱۸ تیرماه خبر داد.

«حسین بیات» ضمن غیرعادلانه خواندن فرآیند دادرسی موکل خود، از تبدیل نشدن قرار بازداشت وی به قرار وثیقه، به عنوان امری غیرقانونی یاد کرده است. 

به نوشته هرانا، حامد آیینه وند در دی ماه سال گذشته توسط دادگاه انقلاب به شش سال حبس محکوم شده بود.
بنابراین گزارش، بیات به انصاف نیوز گفته در پی اعتراض به حکم حامد آیینه‌وند، پرونده او به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر به ریاست قاضی «سیداحمد زرگر» که در خود دادگاه انقلاب مستقر است، رفته و برای تجدیدنظر، وقت رسیدگی در تاریخ ۱۸ تیرماه تعیین شده است.

او افزوده است: «متاسفانه علی‌رغم این که حداقل چهار بار تقاضا کردم وثیقه‌ موکل را تقدیم کنم، موفق نشده‌ام. قرار ایشان بازداشت بود. البته ابتدا به ساکن قرار کفالت به مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای ایشان تعیین شد. به جهت این که تحقیقات ظرف ۴۵ روز اول ادامه داشت، با قرار بازداشت موقت ایشان در دادسرا موافقت شد. منتها پس از آن، با وجود این که بعد از ۴۵ روز تحقیقات درباره ایشان پایان پذیرفت و به بند عمومی منتقل شد، از آن تاریخ تاکنون با قرار تبدیل وثیقه ایشان توسط دادگاه بدوی موافقت نشده است و دادگاه تجدیدنظر هم موافقت نمی‌کند که این مطابق قانون نیست.»

این وکیل دادگستری معتقد است موکلش از یک دادرسی عادلانه برخوردار نشده است:«علی‌رغم این که اجازه مطالعه‌ پرونده در شعبه‌ ۲۸ دادگاه عمومی و انقلاب به من داده شد اما در جلسه‌ دادگاه، آقای قاضی به بهانه‌ فقدان قرارداد مالی، با وجود این که ‌می‌دانستند که من با ایشان رابطه‌ مالی ندارم و آقای آیینه‌وند از بستگان نزدیک من هستند و به صورت رایگان از ایشان دفاع می‌کنم، اجازه ندادند در جلسه‌ دادرسی از ایشان دفاع کنم. درواقع، بدون حضور وکیل جلسه‌ ایشان برگزار شد.»

حامد آیینه‌وند که هم‌اکنون در بند عمومی شماره ۴ سالن ۳ زندان اوین نگه‎داری می‌شود، در تاریخ هفتم تیرماه ۱۳۹۷ توسط نیروهای اطلاعات سپاه در تهران بازداشت و در دی ماه همان سال به اتهام‏های «تبلیغ علیه نظام» و «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی»، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به شش سال حبس تعزیری محکوم شد. او از زمان بازداشت تا پیش از انتقال به بند عمومی، مدت ۴۴ روز را در سلول انفرادی زندان اوین سپری کرده بود.

حامد آیینه‌وند فعال سیاسی، روزنامه‎نگار و دانشجوی دکترای روابط بین‎الملل واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است. او نامزد رد صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی تویسرکان نیز بوده است. 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.