عصر ایران: خانه دکتر مصدق بازسازی و مرمت می شود

چهارشنبه, 22ام خرداد, 1398
اندازه قلم متن

مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفت: با تخصیص اعتبار مناسب، مرمت خانه مصدق به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

‌ فخرالدین صابری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به وضعیت خانه مصدق اظهار کرد: این خانه بافت قدیمی و تاریخی دارد و با توجه به قدمت آن به مرمت و بازسازی نیاز اساسی دارد.

وی توضیح داد: مجوز مرمت و بازسازی خانه مصدق صادر شده و با تخصیص اعتبار مناسب، تا پایان سال وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار مرمت ساختمان، برنامه‌ریزی لازم برای ساماندهی وسایل، اسناد و ابزار موجود در خانه مرحوم مصدق نیز صورت گرفته و این فرایند به موازات بازسازی بنا صورت می‌گیرد.

این مسئول در پاسخ به اینکه پیگیری برای خانه – موزه شدن خانه مصدق در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: بعد از اتمام فاز مرمتی و ساماندهی وسایل فاز خانه، موزه کردن این مجموعه آغاز می‌شود و پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، خانه مصدق در روستای احمدآباد شهرستان نظرآباد قرار دارد و در حال حاضر بازدید از آن با موانعی مواجه است که در این خصوص پیش از این مدیرکل میراث فرهنگی البرز گفته بود: امیدواریم شرایطی فراهم شود تا مانعی برای بازدیدهای عمومی از خانه دکتر مصدق به عنوان برگی از تاریخ معاصر وجود نداشته باشد.

صابری بهمن ماه سال گذشته هم اعلام کرده بود: چند ماه اخیر و همزمان با سفر وزیر اطلاعات این موضوع، مطرح و مقرر شد برای بازسازی این مکان و حفظ اسناد موجود، سازمان میراث فرهنگی اقدامات لازم را انجام دهد.

منبع: عصر ایران


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.