معاون رئیس‌جمهور ایران: قوه قضائیه و صداوسیما حقوق مدیران خود را اعلام نکردند

یکشنبه, 9ام تیر, 1398
اندازه قلم متن

جمشید انصاری، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی

جمشید انصاری، رئیس سازمان امور اداری و استخدامی

معاون رئیس‌جمهور ایران می‌گوید که صداوسیما و قوه قضائیه اطلاعات حقوق مدیران خود را در سامانه‌ای که برای این موضوع طراحی شده است وارد نکرده‌اند.

جمشید انصاری در مصاحبه با شماره روز یکشنبه، نهم تیر، روزنامه ایران گفت: «وقتی صراحتاً گفته می‌شود صدا و سیما و قوه قضائیه، اطلاعات مربوط به حقوق و مزایای مدیران خود را در این سامانه بارگذاری نکرده‌اند، کسی به این دستگاه‌ها فشار وارد نمی‌کند. یا وقتی به اجرایی نشدن این قانون اشاره می‌شود، نامی از این دستگاه‌ها برده نمی‌شود. در عوض همواره از دولت سؤال می‌شود که چرا این سامانه راه‌اندازی نشده است».

پس از انتشار گزارش‌ها درباره حقوق بالای مدیران دولت موسوم به «حقوق‌های نجومی» مجلس قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن باید سامانه‌ای برای ثبت حقوق مدیران نهادهای جمهوری اسلامی ایجاد شود.

بر اساس این قانون، «دولت مکلف است ظرف یکسال نسبت به راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایا اقدام نموده و امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مدیران دستگاه های مشمول این ماده را فراهم نماید به نحوی که میزان ناخالص پرداختی به هریک از مدیران مذکور مشخص بوده و امکان دسترسی به آن برای نهادهای نظارتی و عموم مردم فراهم شود».

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، پیشتر گفته بود پرداخت چنین حقوق‌ هایی تنها مختص به دولت نبوده و در قوای دیگر هم وجود داشته است.

آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، هم با ورود به این پرونده خواستار روشن شدن وضعیت این حقوق‌ها شده است.

در پی جنجال حقوق‌های غیر متعارف، نمایندگان مجلس تصویب کردند حقوق و مزایای ماهانه مدیران دستگاه‌های اجرایی نباید از دو برابر حداکثر، حقوق و مزایای تعیین‌شده در قانون مدیریت خدمات کشوری بیشتر باشد.

بر اساس این مصوبات حداکثر حقوق مدیران دولت باید ۲۰ میلیون تومان باشد.

با این حال چندین بار گزارش‌هایی درباره حقوق ۵۰ یا ۶۰ میلیون تومانی مدیران دولت و دیگر نهادهای جمهوری اسلامی منتشر شده است.

از جمله بر اساس اسناد منتشر شده، ولی آذروش و علی محمد علیخان زاده، مدیرعامل و نائب رئیس هیأت مدیره و رئیس هیأت مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، از شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته ماهانه ۵۴ و ۴۴ میلیون تومان حقوق دریافت کرده‌اند.

سازمان تامین اجتماعی این گزارش را تکذیب نکرده است.

با استفاده از روزنامه ایران، خبرگزاری ایسنا، وب سایت تابناک و رادیو فردا /ا.م/ک.ر

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.