شهردار سابق صدرا از ایران گریخت

شنبه, 23ام شهریور, 1398
اندازه قلم متن

استان‌وایر– منوچهر قائدی شهردار پیشین شهر جدید «صدرا» در شیراز که به اتهام ارتشا محکوم شده بود از کشور فرار کرد.

قائدی آبان ماه سال ۱۳۹۴ به همراه چند مدیر دیگر شهرداری به اتهام «فساد مالی» بازداشت و سپس محاکمه شده بود.

سال گذشته حکم این مدیران صادر شد که براساس آن منوچهر قائدی به ۱۵ سال حبس تعزیری، جزای نقدی معادل وجوه اموال محصله و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

اتهام وی ارتشا به مبلغ یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان وجه نقد، ۲۱۰ عدد سکه بهار آزادی و یک دستگاه آپارتمان به ارزش سه میلیارد ریال اعلام شده بود.

قائدی همچنین به اتهام عدم اطلاع رسانی وقوع بزه در حوزه محل خدمت به سه سال حبس تعزیری و سه سال انفصال موقت از خدمات دولتی شد.

وی به اتهام مداخله در معاملات و مناقصات شورای شهر هم به شش سال حبس تعزیری و به اتهام مشارکت در جعل پروانه‌های ساختمانی به هفت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده بود.

حالا پس از گذشت یک سال از قطعی شدن احکام مربوط به این پرونده، خبر رسیده که منوچهر قائدی شهردار وقت صدرا به خارج از کشور گریخته است.

حیدر آسیابی، دادستان عمومی و انقلاب شیراز هم گفته «احکام مربوط به این پرونده در شهریور ماه سال گذشته قطعی و از سوی دستگاه قضایی اسامی افراد و محکومیتشان اعلام شده است.»

آسیایی افزوده «همان زمان یعنی در شهریور ماه در حالی که دستور جلب محکومان این پرونده صادر و ماموران برای بازداشت آنها وارد می‌شوند پی می‌برند که منوچهر قائدی از کشور گریخته است.»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.