تجمع اعتراضی جمعی از شهروندان ساکن بهبهان در اعتراض به بیکاری

شنبه, 27ام مهر, 1398
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا – امروز جمعی از شهروندان ساکن شهرستان بهبهان در استان خوزستان در اعتراض به بیکاری و استخدام نیروهای غیربومی در پالایشگاه بید بلند ۲ خلیج فارس، در مقابل محل برگزاری نماز جمعه این شهر دست به تجمع زدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۸، جمعی از شهروندان ساکن بهبهان در محل برگزاری نماز جمعه این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

تجمع کنندگان شعار نوشته هایی از جمله «زندان را می‌پذیریم ذلت نمی‌پذیریم، ما تشویش کننده اذهان عمومی و نشر اکاذیب نیستیم فقط حقمان را می‌خواهیم، کیست ما را یاری کند و …» در دست داشتند.

معترضان دلیل تجمع خود را اعتراض به بیکاری جوانان بومی و استخدام نیروهای غیربومی در پالایشگاه بید بلند ۲ خلیج فارس، عنوان کردند.

گفتنی است که در میان معترضان آقای ثارالله شمس‌الدینی نیز حضور داشت. این شهروند معترض به استخدام نیروی غیربومی در پالایشگاه بیدبلند پیشتر با شکایت این پالایشگاه به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به دو سال حبس تعزیری محکوم شد. این حکم نهایتا پس از رد واخواهی وی توسط دادگاه کیفری شهرستان بهبهان تائید شده بود.

پیشتر نیز تعدادی از شهروندان این منطقه در اعتراض به استخدام گسترده نیروهای غیر بومی در پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کرده بودند.

همچنین طی ماه های اخیر، تعدادی از کارگران پالایشگاه بیدبلند در اعتراض به عدم امنیت شغلی نیز بارها اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند. این کارگران در بخش‌های ساخت و عمران پالایشگاه مشغول به کار بوده‌اند و کارفرما به آنها گفته است که بعد از اتمام پروژه‌ها، دیگر کاری برایشان وجود ندارد.

بهبهان شهری است در جنوب غربی ایران، که مرکز شهرستان بهبهان در جنوب شرقی استان خوزستان است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.