ترامپ: ایران آنقدر بی‌ثبات شده که رژیم تمام سیستم اینترنتی را قطع کرد

پنجشنبه, 30ام آبان, 1398
اندازه قلم متن

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در دو توئیت پیاپی به وضعیت در ایران پرداخت.

دونالد ترامپ نوشت: ایران آنقدر بی‌ثبات شده است که رژیم تمام سیستم اینترنتی را قطع کرد تا مردم خوب ایران نتوانند درباره خشونت شدیدی که در داخل آن کشور جریان دارد، صحبت کنند.

Donald J. Trump

@realDonaldTrump

Iran has become so unstable that the regime has shut down their entire Internet System so that the Great Iranian people cannot talk about the tremendous violence taking place within the country….

Donald J. Trump

@realDonaldTrump

….They want ZERO transparency, thinking the world will not find out the death and tragedy that the Iranian Regime is causing!

۶٬۹۵۹ نفر دارند درباره این صحبت می‌کنند

رئیس جمهوری آمریکا افزود: آنها [رژیم] خواهان حذف کامل شفافیت است و فکر می‌کنند که جهان از مرگ و فجایعی که رژیم #ایران ایجاد می‌کند، بی‌خبر می‌ماند.

پیشتر، مایک پنس، معاون رئیس جمهوری ایالات متحده، در یک توئیت نوشت: «در حالی که ایرانی‌ها برای اعتراض در خیابان‌ها حضور دارند، آیت‌الله‌ها در تهران به استفاده از خشونت و حبس برای سرکوب مردم خود ادامه می‌دهند.»

روز سه شنبه عفو بین الملل اعلام کرد اطلاعاتی که جمع آوری کرده است نشان می‌دهد در اعتراضات اخیر ایران دست‌کم ۱۰۶ نفر توسط ماموران جمهوری اسلامی ایران کشته شده‌اند.

کاخ سفید عصر یکشنبه بیانیه‌ای در حمایت از مردم معترض در ایران منتشر کرد. در بخشی از این بیانیه آمده است، ایالات متحده استفاده از نیروی مرگبار و محدود کردن شدید ارتباطات علیه تظاهرکنندگان را محکوم می‌کند.

مایک پمپئو وزیر خارجه ایالات متحده در نخستین واکنش به اعتراضات گسترده در ایران، روز شنبه ۲۵ آبان ، ضمن بازنشر توئیت یک سال و نیم قبل خود، خطاب به مردم ایران نوشت ایالات متحده در کنار شما است.

جمهوری اسلامی شنبه شب اینترنت را در شهرهای بزرگ قطع کرد و مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در واکنش به این اقدام رژیم ایران گفت: «ما تلاش ها برای قطع اینترنت را محکوم می کنیم. بگذارید آنها [مردم] حرف‌شان را بزنند!»

آمریکا می‌گوید جمهوری اسلامی ثروت کشور خود را به جای مردم، صرف حمایت از گروه های تروریستی و بی ثبات سازی در خاورمیانه می‌کند.

ایالات متحده همچنین بارها فساد مالی نهادینه و غارت دارایی‌های خدادادی ایران توسط وابستگان رژیم حاکم بر این کشور را محکوم کرده و آنها را از جمله عوامل اصلی مشکلات اقتصادی و مالی ایران دانسته است. از جمله چندی پیش مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، در چند توئیت درباره مقام‌های جمهوری اسلامی گفته بود که آنها به جای کمک به مردم درگیر فساد شده‌اند.

از: صدای آمریکا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.