آمریکا مقیسه و صلواتی را تحریم کرد

پنجشنبه, 28ام آذر, 1398
اندازه قلم متن

پومپئو

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، اعلام کرد که آمریکا محمد مقیسه و ابوالقاسم صلواتی، دو قاضی دادگاه انقلاب در تهران را تحریم می‌کند.

او همچنین گفت آمریکا برای مقام‌های سابق و کنونی که در سرکوب و کشتار معترضان نقش داشته‌اند، همچنین برای اعضای خانواده‌های آنها محدودیت ویزا اعمال می‌کند.

آقای پومپئو با ستایش از تمدن و مردم ایران، از سیاست‌های داخلی و خارجی حکومت انتقاد کرد و خطاب به رهبران ایران گفت: “مانند یک کشور عادی رفتار کنید”.

وزیر خارجه آمریکا در میان گروهی از مقام‌های آمریکایی، فعالان ایرانی مخالف حکومت ایران صحبت می‌کرد.

او با اشاره به موارد تاریخی سرکوب اعتراضات در ایران، گفت متاسفانه آمریکا سال در ۱۳۸۸ وقتی فرصت بود در کنار مردم نایستاد، اما تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ، آمریکا در کنار معترضان ایستاده است.

آقای ترامپ در روزهای نخست اعتراضات اخیر اظهارنظر مستقیمی درباره رویدادهای ایران نکرد، هرچند مقام‌های دولت او با اعلام حمایت از معترضان خشونت ماموران امنیتی را محکوم کردند.

مایک پومپئو در آغاز صحبت‌هایش پویا بختیاری، یکی از کشته‌شدگان اعتراضات را ستایش کرد و گفت مادر او امروز آرمان‌های پویا بختیاری را زنده نگه می‌دارد.

او حکومت ایران را به “ریاکاری” متهم کرد و گفت ایران قوانین بین‌المللی و حتی قوانین خود را نقض می‌کند.

آقای پومپئو به موارد مختلف اعدام‌های سیاسی در ایران اشاره کرد و از جمله گفت: “هزاران ایرانی در سال ۱۳۶۷ به دار آویخته شدند. در سال ۱۳۷۸ دانشجویان را کشتند. و به یاد می‌آوریم که در سال ۱۳۸۸ مردمی را که می‌پرسیدند رای من کو ‘کشتند و به زندان اوین فرستادند.”

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.