ابوالفضل رحیمی شاد: سخنی با هموطنان عزیز

شنبه, 7ام دی, 1398
اندازه قلم متن

ابوالفضل رحیمی شاد

هموطن عزیز سلام

آنچه در اینجا میخوانید سخنانی است ساده که همه شما با آن آشنایید نه توصیه است و نه متنی تئوریک و دانشگاهی.
وقتتان را نمیگیرم و بدون مقدمه و حاشیه میروم سر اصل مطلب.

در سالهای اخیر هر گاه ما مردم خواستیم حرکتی اعتراضی داشته باشیم دو گروه تلاش میکردند که به هر شکل ممکن ما را از این کار منع کنند. بخصوص با ایجاد ترس و نگرانی از اینکه؛اعتراض و تغییر رژیم حتما اوضاع را بدتر خواهد کرد.عده ای از آنها شاید از سردلسوزی برای مردم و کشور و عده ای دیگر قطعا بخاطر ترس از دست دادن منافعشان با اینکه همگی از انقلابیون سال ۵۷ بودند همصدا با هم انقلاب را روشی نادرست برای رسیدن به شرایط بهتر عنوان میکنند. ما نیز اغلب ترجیح دادیم که هر دفعه به آنها فرصت دهیم بلکه با طرح و برنامه ای جدید و با تلاش بیشتر، وضعیت نامطلوبی که همان افراد و گروه ها برای مردم و کشور ایجاد کرده اند بهبود بخشند. اما آیا بنظر شما این اتفاق افتاده است و وضعیت مردم و کشور رو به بهبود و پیشرفت است؟ اگر نه پس چه باید کرد؟

آیا بنظر شما در چهل سال اخیر با گذشت زمان و دادن فرصت به حاکمان وضع معیشت مردم بهتر شده است یا بدتر؟ آیا وضع کار و تولید بهتر شده است یا بدتر؟ آیا میزان بیکاری بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا نگرانی ما برای آینده فرزاندانمان بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا قدرت خرید و توان تهیه مایحتاج اولیه زندگی بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا تورم روز به روز و سال به سال بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا خرید و اجاره مسکن سخت تر شده است یا راحت تر؟ آیا امکان فراهم ساختن شرایط و نیازهای اولیه برای ازدواج و شروع زندگی مشترک سخت تر شده است یا راحت تر؟ آیا هر چه گذشت هزینه های درمان و سلامت و بهداشت کمتر شده است یا بیشتر و رفع این نیاز حیاتی بویژه برای طبقات پایین و سالمتدان و بازنشستگان سخت تر شده یا راحت تر؟ آیا فاصله طبقاتی و تبعیض بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا شباهت زندگی صاحب منصبان حکومتی با ما بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا زمین خواری،جنگل خواری،تصاحب سواحل دریا،معادن و کارخانه ها و کسب امتیازهای گوناگون اقتصادی(رانت) از سوی صاحب منصبان حکومتی و خانواده و وابستگان آنها بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا دخالت و نفوذ بخشی از نیروهای نظامی و امنیتی در اقتصاد و سیاست بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا فساد اقتصادی در بین صاحب منصبان حکومتی بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا وضعیت کشاورزی و دامداری بهتر شده است یا بدتر؟آیا تهیه و مصرف گوشت، مرغ،ماهی و غذای با کیفیت و سالم بویژه برای طبقات پایین راحت تر شده است یا سختر؟ آیا وضعیت مدیریت حوادث طبیعی و جلوگیری از تبدیل شدن حوادث به بحران بهتر شده است یا بدتر؟آیا مرگ و میر بر اثر حوادث طبیعی و تصادفات جاده ای بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا آلودگی آب،خاک و هوا بیشتر شده است یا کمتر؟آیا کیفیت آموزش در مدارس و دانشگاه ها بهتر شده است یا بدتر؟ آیا طبق اصل ۳۰ قانون اساسی امکان آموزش با کیفیت و رایگان از مدرسه گرفته تا دانشگاه بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا فرار نخبگان علمی و سرمایه دارانی که علم و سرمایه آنها میتوانست باعث بهبود وضع زندگی ما گردد بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا تعداد شکایات و پرونده های قضایی که نشان از درگیر ساختن مردم با یکدیگر دارد بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا تعداد زندانیان سیاسی، عقیدتی، دانشجو، معلم، روزنامه نگار و کارگر بیشتر شده است یا کمتر؟آیا فرصت آزادی اندیشه و بیان بیشتر شده است یا کمتر؟آیا سلامت و آزادی در انتخابات ها بگونه ای که بتوانیم نماینده واقعی و مورد دلخواه خودمان را انتخاب کنیم بیشتر شده است یا کمتر؟ آیا سرکوب مردم ناراضی در اعتراضات بیشتر شده است یا کمتر؟ و ده ها پرسش دیگر از این دست که هر یک از شما میتوانید به دنبال این پرسش ها اضافه کنید.

پاسخ به این پرسش ها به ما چه میگوید؟ آیا همچنان باید امیدوار باشیم که تداوم این حکومت میتواند منجر به بهبود وضعیت زندگی ما شود؟ دقت کرده اید اصلاح طلب و اصولگرا واحد و همصدا ما را از ناامنی و سوریه و لیبی شدن می ترسانند!؟ آیا چهل سال پیش برای نداشتن امنیت انقلاب شد که امروز باید دلخوش به داشتن آن باشیم؟ آیا اصلا در این چهل سال امنیت جانی،مالی، جسمی،روانی و معنوی ما بیشتر شده است یا کمتر؟

هموطنان عزیز و گرامی اندیشیدن و پاسخ دادن به این پرسش ها در کنار مقایسه بین وضعیت ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس و یا کشورهایی نظیر کره جنوبی، مالزی و ترکیه در پیش از انقلاب و امروز به ما خواهد گفت که در چهل سال گذشته چه بر ما و کشور ما رفته است. این تامل و تفکر میتواند برای پاسخ به پرسش مهم چه باید کرد ما را راهنمایی کند.

بیش از این خسته تان نمیکنم باقی سخن باشد برای نوبت بعد دوست دارم باز هم با شما هموطن عزیز صحبت کنم.

از: سایت کلمه

به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.