قاسم سلیمانی چگونه کشته شد؟

جمعه, 13ام دی, 1398
اندازه قلم متن

یکی از خودروهای مورد حمله قرار گرفته در فرودگاه بغداد

یکی از خودروهای مورد حمله قرار گرفته در فرودگاه بغداد

رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند که قاسم سلیمانی و فرماندهان نیروهای حشد‌ شعبی در حال حرکت در دو خودرو از فرودگاه بغداد در قسمت بارگیری بودند که توسط پهپادهای ارتش آمریکا خودروهایشان هدف قرار گرفته و کشته شدند.

این رسانه‌ها می‌گویند که آقای سلیمانی از لبنان و یا سوریه به بغداد سفر کرده بود.

چندین موشک از پهپاد به سوی کاروان خودرهای حامل قاسم سلیمانی و فرماندهان گروه حشد شعبی اصابت کرده و به گفته سفیر ایران در بغداد، به جز آقای سلیمانی و معاون حشد شعبی، مجموعا ۱۰ نفر کشته شده‌اند.

سپاه پاسداران کشته شدن ابومهدی مهندس، از فرماندهان گروه حشد شعبی را تایید کرده است.

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرده است که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور صادر کرده است.

در بیانیه پنتاگون آمده است: “این حمله جهت جلوگیری از برنامه‌ریزی برای حملات بعدی ایران صورت گرفته است. ایالات متحده هر اقدامی را که موجب حفاظت از شهروندان آمریکا و منافع‌اش باشد در هرجای جهان نیاز ببیند، انجام خواهد داد”.

این حمله تنها چند روز پس از حمله تظاهرات کنندگان به سفارت آمریکا در بغداد صورت گرفت که منجر به درگیری با نیروهای آمریکایی در سفارت شده بود.

پس از آن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در توییتی نوشته بود: “ایران مسئول کشته شدن هر شهروند آمریکا و یا خسارت به اموال این کشور در عراق است و آنها هزینه سنگینی از این بابت خواهند داد و این یک هشدار نیست”.

رهبر ایران نیز در واکنش به این توییت، در حساب توییتر خود به آن مستقیما پاسخ داد و نوشت: “میبینید سراسر عراق هیجان ضدآمریکایی چقدر است؟ باز آن جناب توییت کرده که ما این را از چشم ایران می‌بینیم.”

آقای خامنه‌ای نوشته بود: “ایران اگر بخواهد با کشوری مبارزه کند صریح این کاررا میکند. ما به منافع و عزت ملتمان پایبندیم و هرکس آن را تهدید کند بدون هیچ ملاحظه‌ای با او روبرو میشویم وضربه میزنیم.”

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.