تفاوت معنی‌دار آمار مقامات محلی از قربانیان کرونا با آمار رسمی دولت ایران

یکشنبه, 10ام فروردین, 1399
اندازه قلم متن
کلانشهر مشهد با ۴۱۸ نفر تا نهم فروردین، بیشترین شمار بیماران فوت‌شده مشکوک به کرونا را در استان خراسان رضوی دارد

کلانشهر مشهد با ۴۱۸ نفر تا نهم فروردین، بیشترین شمار بیماران فوت‌شده مشکوک به کرونا را در استان خراسان رضوی دارد

یک مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه، ۹ فروردین، اعلام کرد تاکنون ۶۰۰ «بیمار مشکوک به کرونا» فقط در استان خراسان رضوی جان باخته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی‌اصغر انجیدنی، دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، همچنین شمار بیمارانی را که در خراسان رضوی فوت آنها «به‌طور قطع ناشی از ابتلا به کرونا» بوده ۱۹۷ نفر اعلام کرد.

روز گذشته نیز رضا شیران خراسانی، نماینده مشهد در مجلس، به‌ طور کنایه‌آمیز گفته بود: «می‌گویند مثلاً در خراسان ۴۰۰ نفر بر اثر بیماری حاد تنفسی و ۵۰ نفر بر اثر کرونا فوت کرده‌اند.»

اظهارات نماینده مشهد اشاره داشت به اطلاع‌رسانی مقام‌های وزارت بهداشت ایران که در برخی گزارش‌ها گفته‌اند آمار مرگ‌ومیر بالا در کشور مربوط به بیماری‌های حاد تنفسی است، نه کرونا.

جمع‌بندی اظهارات مقامات محلی استان‌ها درباره‌ آمار مرگ‌ومیر ناشی از کووید ۱۹ با آن‌ چه به‌عنوان آمار رسمی دولت اعلام می‌شود تناقض آشکار دارد.

بر اساس آمار رسمی که وزارت بهداشت ایران اعلام می‌کند، تعداد کل قربانیان کرونا در ایران تا امروز به ۲۵۱۷ نفر رسیده است.

اما بر اساس آماری که رادیوفردا از اظهارات پراکنده مقام‌های رسمی محلی و منابع وزارت بهداشت جمع‌آوری کرده است، فقط تا روز ۶ فروردین، حداقل ۳۰۳۶ نفر در ۳۱ استان ایران جان خود را از دست داده‌اند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.