آخرین آمار پزشکی قانونی ایران: فوت ۷۲۸ نفر به دلیل مصرف الکل تقلبی طی ۴۸ روز

چهارشنبه, 20ام فروردین, 1399
اندازه قلم متن

تعداد قربانیان مصرف الکل تقلبی در اهواز به ۱۶ تن رسید | رادیو زمانه

سازمان پزشکی قانونی ایران در آخرین گزارش خود اعلام کرده که از زمان آغاز رسمی بحران کرونا در اسفندماه ۷۲۸ مورد که به دلیل مسمومیت الکلی جان خود را از دست داده‌اند، به این سازمان ارجاع شده‌اند.

روابط عمومی این سازمان روز چهارشنبه ۲۰ فروردین‌ماه اعلام کرده که در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش مصرف ترکیبات الکلی در کشور،‌ طی ماه‌های اسفند و فروردین شمار مرگ و میر ناشی از مصرف الکل تقلبی به ۷۲۸ نفر رسیده است.

این گزارش آمار ثبت‌شده تا روز ۱۹ فروردین ماه،‌ یک بازه زمانی ۴۸ روزه،‌ را ارائه کرده است.

از این میزان، ۶۲۷ نفر آن‌ها مرد و ۱۰۱ نفر آن‌ها زن بوده‌اند. بازه سنی این قربانیان بین ۱۴ تا ۷۵ سال بوده است.

بیشتر این موارد در استان تهران اتفاق افتاده و در استان‌های خراسان شمالی و جنوبی،‌ لرستان،‌ کرمان و کهگیلویه و بویراحمد هیچ مرگی بر اثر مصرف ترکیبات الکلی گزارش نشده است.

این در حالی است که پیشتر مقام‌های علوم پزشکی و قضایی برخی از این استان‌ها گزارش مرگ در اثر مسمومیت الکلی ارائه کرده بودند.

پزشکی قانونی اعلام کرده که از این تعداد علت مرگ ۴۷۱ نفر به طور قطع تعیین شده و آزمایش ۲۵۷ نفر دیگر تحت بررسی است.

 

این سازمان در بخشی از اطلاعیه خود «ناآگاهی در مورد نحوه صحیح استفاده از ترکیبات الکلی»،‌ «انتشار اخبار نادرست در شبکه‌های مجازی» و «سودجویی برخی افراد در فروش محصولات غیراستاندارد» را از دلایل این پدیده ذکر کرده است.

از آن‌جا که مصرف نوشیدنی‌های الکلی در ایران از سوی جمهوری اسلامی ممنوع شده است، هشدار درباره مصرف الکل‌ صنعتی و غیرنوشیدنی مساله مورد توجه کارشناسان درمان و متخصصان پزشکی طی هفته‌های گذشته شده است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.