علی مطهری: نهادهای رهبری مجلس را بسته اند

چهارشنبه, 17ام اردیبهشت, 1399
اندازه قلم متن

علی مطهری خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم گفت : “شما نمایندگان نظام [رهبر] نیستید. شما نمایندگان مردم هستید” و نباید بگذارید حقوق افراد به بهای حفظ نظام و نهادهای غیرانتخابی تحت نظر رهبر نظیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضایع شود.

علی مطهری سپس به شورای نگهبان هشدار داد که مبادا خیال کند که برغم ردصلاحیت های گسترده “مجلس یازدهم مجلس مطیعی خواهد بود.” مطهری گفت اکثریت نمایندگان مجلس جدید “نگران آینده نظام جمهوری اسلامی هستند.”

علی مطهری ضعف و ناکارآمدی مجلس در نظام اسلامی ایران را تأئید کرد و افزود که “نمی توان عوامل خارجی را در این موضوع نادیده گرفت.” به گفتۀ وی سه نهاد تحت نظر رهبر یعنی شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه دست مجلس را در قانونگذاری بسته اند.

مطهری گفت : بعد از دخالت های شورای نگهبان در گزینش نمایندگان، حالا انطباق مصوبات مجلس با سیاست های کلی نظام که از سوی رهبر تعیین می شود به عامل تازه ای برای تضعیف مجلس تبدیل شده است. مطهری تأکید کرد : “انطباق مصوبات مجلس با سیاست های کلی نظام واقعاً خطری است که مجلس را تهدید می کند.” او گفت: “این موضوع چه معنایی دارد که نهادی غیر از شورای نگهبان مصوبات مجلس را بررسی کند. این موضوع خلاف قانون اساسی است.”

از: ار اف ای


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.