فساد در قوه قضاییه؛ قاضی فراری گروگان‌گیر از آب درآمد

سه شنبه, 20ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

غلامرضا منصوری، قاضی سابق به اخذ ۵۰۰ هزار یورو متهم شده است.

غلامرضا منصوری مدعی‌ست شیوع کرونا باعث شده به ایران بازنگردد

شروع دادگاه رسیدگی به پرونده فساد گسترده در قوه قضاییه و اظهارات نماینده دادستان درباره تخلفات معاون سابق صادق لاریجانی یعنی اکبر طبری، گوشه‌های بسیاری از فساد سازمان‌یافته در قوه قضاییه مملکت را آشکار کرده است. 

در جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده نام غلامرضا منصوری، قاضی پیشین اجرائیات شهرستان لواسانات در حالی مطرح شد که این قاضی معمم متهم به دریافت به اخذ رشوه ۵۰۰ هزار یورویی شده است. قاضی رمضانی یکی از چهارنفری‌ست که هم‌اکنون متواری‌ست و خارج از کشور سکونت گزیده است هرچند که این قاضی روحانی امروز دوشنبه ۱۹‌ام خردادماه با انتشار یک ویدیو کوتاه مدعی شده است که دلیل عدم بازگشتش به ایران «بسته شدن مرزها به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده است. 

این قاضی که در پرونده بسیاری از روزنامه نگاران ایران و محکوم کردن آنان به مجازات زندان و ممنوع‌الکاری آنان نقش اساسی داشته است در ویدیو خود می‌گوید که جمهوری اسلامی برای او حکم «حرم» را دارد و به رهبر جمهوری اسلامی و عدالت دستگاه قضایی ایمان کامل و اعتقاد راسخ دارم. 

بنابر نوشته برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی یک نشریه آلمانی تایید کرده منصوری برای درمان بیماری‌اش در آلمان است و گویا زیر نظر مجید سمیعی، پزشک و جراح نام‌دار و رئیس بیمارستان خصوصی هانوفر آلمان، درمان می‌شود.

این در حالی‌ست که همین امروز بود که شبکه تلویزیونی «جم»اعلام کرد قاضی غلامرضا منصوری، در سال ۱۳۹۱ جهت فشار برای تعطیل کردن این تلویزیون، اعضای خانواده سعید کریمیان، مدیر پیشین این شبکه را به گروگان گرفته است. 

گروه تلویزیون «جم» در یادداشتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد نوشته است «قاضی غلامرضا منصوری کسی بود که برای فشار به رسانه‌ای مانند جم، در سال ۱۳۹۱ همه خانواده سعید کریمیان را گروگان گرفت و مدت‌ها در امنیتی‌ترین زندان‌های کشور و در بدترین شرایط ممکن زندانی کرد».

بنا بر گفته تلویزیون جم، این قاضی برادران و خواهر سعید کریمیان را بازداشت کرده بود تا مدیر این شبکه تلویزیونی را وادار به تعطیلی کامل شبکه کند. در یادداشت منتشر شده گروه تلویزیون «جم» تاکید شده که « غلامرضا رمضانی حتی بعد از تعطیلی موقت و ۱۰ روزه تلویزیون هم حاضر به آزاد کردن خانواده آقای کریمیان نشده است. 

تلویزیون جِم می‌گوید غلامرضا منصوری خانواده کارکنان این رسانه فارسی‌زبان را هم زیر فشار گذاشته بود. 

 

سعید کریمیان، مدیر تلویزیون جم نهم اردیبهشت سال ۱۳۹۶در استانبول ترکیه، به ضرب ۲۷ گلوله از سوی افراد ناشناس کشته شد. 

از: ایندیپندنت


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.