اصغر فرهادی برای ادای توضیحات احضار شد

پنجشنبه, 20ام تیر, 1392
اندازه قلم متن

farhadi

گذرنامه اصغر فرهادی هنگام ورود به ایران ابتدا توقیف و بعد به او بازگردانده شده است. به‌گزارش ایلنا از او خواسته شده است که برای پاره‌ای توضیحات به محلی که ماموران فرودگاه اعلام کرده‌اند، مراجعه کند.

به گزارش خبرگزاری “ایلنا” اصغر فرهادی کارگردان سینما سه‌شنبه شب ۱۸ تیرماه ۱۳۹۲ به ایران بازگشت. بنا بر این گزارش ابتدا گذرنامه فرهادی توسط ماموران فرودگاه توقیف و اندکی بعد به او تحویل داده شد.

در این گزارش آمده است: «فرهادی که با پرواز ایران ایر به ایران بازگشته است؛ در بدو ورود دچار مشکل و پاسپورت او توسط ماموران فرودگاه توقیف شد، اما بعد به وی تحویل داده شد. از قرار معلوم امروز یا روزهای آینده فرهادی باید برای پاره‌ای از توضیحات به محلی که ماموران فرودگاه اعلام کرده‌اند، مراجعه کند».

در همین زمینه وبسیات “بانی‌فیلم آنلاین” در گزارشی مشابه دلیل توقیف ابتدایی پاسپورت اصغر فرهادی را ” بروز برخی سوتفاهم‌ها توسط ماموران” اعلام کرده و ادامه داده است: «گویا از فرهادی خواسته شده است که برای ادای پاره‌ای از توضیحات فردا مراجعه کند».

اصغر فرهادی، برنده‌ی اسکار برای فیلم غیرانگلیسی زبان “جدایی نادر و سیمین”، اخیرا و در شصت و ششمین جشنواره کن با فیلم “گذشته” حضور یافت.

در این جشنواره “برنیس بژو”، هنرپیشه فرانسوی، جایزه بهترین هنرپیشه زن را به‌خاطر ایفای نقش در فیلم “گذشته” فرهادی دریافت کرد.
از: دویچه وله


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.