بازگشت کرونا در ایران به روزهای اوج؛ مردم «بی‌خیال» شده‌اند

شنبه, 31ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه اعلام کرد با مرگ ۱۱۵ نفر دیگر در ایران بر اثر کرونا، شمار رسمی قربانیان این بیماری در کشور به ۹۵۰۷ نفر رسید.

آن طور که سیما سادات لاری روز شنبه، ۳۱ خرداد گفته، طی این مدت، ۲۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا نیز در ایران شناسایی شده و تعداد کل بیماران به ۲۰۲ هزار و ۵۸۴ نفر رسیده است.

ادامه افزایش قربانیان کرونا در کشور بر اساس آمار رسمی در حالی است که همین آمار هم بارها حتی از سوی برخی از مقامات جمهوری اسلامی مورد شک و تردید قرار گرفته و آنها اعلام کرده‌اند که آمار واقعی مرگ و میر در ایران از این هم بیشتر است.

به گفته وی، از میان بیماران جدید ۵۹۵ نفر بستری شده‌اند و ۲۸۴۲ نفر در وضعیت وخیم این بیماری قرار دارند.

شمار بهبودیافتگان هم تا امروز ۱۶۱ هزار و ۳۸۴ نفر بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران در عین حال افزود که کماکان استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان‌های شرقی و غربی، گلستان و کردستان در «وضعیت هشدار» قرار دارند.

با وجود افزایش شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در ایران، حسن روحانی، رئیس‌ جمهوری، روز شنبه اعلام کرد که سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور آغاز می‌شود و به صورت توامان در فضای مجازی و حقیقی برگزار خواهد شد.

به گزارش تسنیم، آقای روحانی صبح روز شنبه، ۳۱ خرداد در جلسه ستاد مقابله با کرونا اضافه کرد: «تجربه ما در ماه پنجم این است که فعالیت می‌تواند آزاد باشد، ولی با توجه به دستورالعمل‌هایی که وزارت بهداشت و درمان بر آن تأکید دارد.»

وی در عین حال از ابلاغ طرح الزام استفاده از ماسک خبر داد و برای اجرای این دستور، خواستار توزیع ماسک ارزان و کافی در میان مردم شده است.

این خبر در حالی منتشر شده که خبرگزاری ایلنا در گزارشی، از بازگشت بیماری کرونا به روزهای اوج خود خبر داده است.

این خبرگزاری نوشته منتشرنشدن آمار‌های استانی مبتلایان از سوی وزارت بهداشت، «مردم را بی‌خیال کرونا» کرده است.

جعفر قادری، نماینده شیراز و زرقان در مجلس، با اشاره به اوج دوباره کرونا در استان فارس، از مسئولان وزارت بهداشت خواسته آمار روزانه را به تفکیک استان‌ها اعلام کنند تا باعث رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم شود.

سعید نظری، سخنگوی شهر شیراز، نیز به ایلنا گفت: «مردم به هیچ وجه مسائل و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و عملا پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی را فراموش کرده‌اند.»

ایلنا در گزارش دیگری نیز نوشته که بیش از ٣٠٠ نفر از پزشکان و اعضای کادر درمان استان هرمزگان در نامه‌ای سرگشاده به استاندار این استان، خواستار اجرای قرنطینه کامل استانی به مدت دو هفته به دلیل افزایش شیوع کرونا شدند.

در این نامه آمده که کادر درمان استان، «دیگر توان ادامه کار را ندارد و همچون مردم نفس‌های آخر را می‌کشد.»

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.