رشد ۱۲.۵ درصدی کودک‌آزاری در ایران در سال ۹۸

شنبه, 31ام خرداد, 1399
اندازه قلم متن

رئیس سازمان پزشکی قانونی ایران می‌گوید در سال ۹۸، کودک‌آزاری در ایران رشدی ۱۲.۵ درصدی و مرگ ناشی از الکل نیز ۱۴۲ درصد رشد داشته است.

عباس مسجدی آرانی روز شنبه، ۳۱ خرداد، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در عین حال از تشکیل ۹۸۸۴ پرونده قصور پزشکی در سال ۹۸ خبر داد که کادر پزشکی در ۴۰۰۱ مورد آن محکوم شدند.

او در عین حال گفته که کادر پزشکی در ۵۲۸۳ از این شکایت‌ها تبرئه شدند.

وی درباره پرونده‌های تشکیل‌شده در پزشکی قانونی افزود که ۵۸۰ پرونده در حوزه اخلال جنسی داشتیم که ۱۸۰ پرونده مربوط به مردان و ۴۰۰ پرونده مربوط به زنان بوده است.

۸۵ هزار و ۴۲۰ مورد همسرآزاری شامل «داد زدن، فحش دادن، انداختن بار زندگی روی دوش همسر، حصار کشیدن دور همسر، تحقیر، بداخلاقی؛ انعطاف‌ناپذیری و علل فرهنگی و فقر فرهنگی» و ۲۴۸۸ پرونده در حوزه کودک‌آزاری با رشد ۱۲.۵ درصدی از دیگر پرونده‌های مهم تشکیل‌شده در پزشکی قانونی در سال ۹۸ بوده است.

وی شایع‌ترین نوع کودک‌آزاری را «غفلت» عنوان کرده است.

رشد ۶.۵ درصدی تصادفات رانندگی، ۲۸ هزار و ۲۰۸ مورد حادثه کار، صدور مجوز برای سقط ۱۲ هزار و ۴۲۱ جنین با کاهشی ۲ درصدی و تشکیل ۱۸۵۴ پرونده برای سوختگی و ۱۲۷۵ مورد فوتی ناشی از غرق شدگی از دیگر آمارهای علام‌شده از سوی این مقام رسمی است.

مسجدی آرانی تعداد موارد مرگ ناشی از تصادفات را هم ۱۶ هزار و ۹۴۶ مورد اعلام کرده ودرباره سایر موارد نیز اضافه کرده که در سال ۹۸، ۶۲۷ مورد مرگ ناشی از مصرف الکل داشتیم که ۱۴۲ درصد رشد داشته است.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.