استعفای مدیر روابط عمومی تیم استقلال؛ فشار سپاه پاسداران به گوهری به دلیل توییت‌ درباره هواپیمای اوکراینی

پنجشنبه, 19ام تیر, 1399
اندازه قلم متن

یک منبع مطلع به ایران اینترنشنال خبر داد سهیل گوهری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب،‌ یک روز پس از انتصاب به عنوان سرپرست روابط عمومی باشگاه استقلال تهران با فشار امنیتی سپاه پاسداران از سمت خود استعفا داد.

گوهری روز چهارشنبه ۱۸ تیرماه با حکمی از سوی احمد سعادتمند، مدیرعامل باشگاه استقلال، به عنوان سرپرست روابط عمومی این تیم منصوب شده بود.

او کمتر از ۲۴ ساعت پس از این حکم، روز پنجشنبه با انتشار متنی از این سمت کناره‌گیری کرد.

این فعال سیاسی «همه‌گیری بیماری کرونا» و «درگیر شدن خانواده با این بیماری» را دلیل استعفا ذکر کرده است،‌ اما شماری از کاربران توییتر به صورت تلویحی فشارهای امنیتی به او را مورد اشاره قرار داده‌اند.

یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود، در همین زمینه به ایران اینترنشنال گفت دلیل استعفای گوهری فشار امنیتی با تماس «تهدیدآمیز» و «هشدار مبنی بر بازداشت» در صورت عدم کناره‌گیری، از سوی نیروهای امنیتی سپاه پاسداران بوده که در ارتباط با توییت‌هایی است که او پیشتر منتشر کرده بود.

برخی توییت‌های گوهری ساعاتی پس از انتصابش از سوی شماری از کاربران توییتر بازنشر شد و مورد اعتراض قرار گرفت. خبرگزاری مشرق‌نیوز، نزدیک به سپاه پاسداران، نیز روز پنجشنبه از انتصاب او به عنوان «فرد هتاک به نظام» انتقاد کرده بود.

گوهری توییت‌هایی در اعتراض به شلیک سپاه پاسداران به هواپیمای اوکراینی، رد صلاحیت‌های انتخاباتی از سوی شورای نگهبان و همچنین سرکوب آزادی‌ها از سوی حکومت منتشر کرده بود.

او در یکی از این توییت‌ها پس از انهدام هواپیمای اوکراینی نوشته بود: «سطح مطالبات رو در حد استعفای مقصرین پایین نیارید،  فقط اعدام، اعدام مقصرین و اعدام دروغگوها.»

هواپیمای مسافربری اوکراین در دی‌ماه سال گذشته با شلیک دو موشک سپاه پاسداران ساقط شد و تمام ۱۷۶ سرنشین آن کشته شدند.

طی فصل‌های اخیر لیگ برتر فوتبال ایران، دخالت‌های سیاسی و دولتی در مدیریت تیم‌های ورزشی از جمله استقلال از سوی هواداران مورد انتقاد و اعتراض قرار گرفته است.

در تیم استقلال، برکناری‌های پی‌در‌پی مدیرعامل و مربیان این تیم که به تغییر روند وکیفیت بازی، ترک تیم از سوی شماری از بازیکنان خارجی و داخلی و اختلافات مدیریتی و مالی منجر شد وضعیت این تیم را بیش از پیش شکننده کرده است.

از: ایران اینترنشنال


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.