انفجار بمب صوتی در زاهدان؛ سپاه: چهار مامور انتظامی زخمی شده‌اند

چهارشنبه, 15ام مرداد, 1399
اندازه قلم متن

سیستان و بلوچستان

قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق ایران با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد در انفجار یک بمب صوتی چهار مامور نیروی انتظامی شهرستان زاهدان زخمی شدند.

در اطلاعیه‌ قرارگاه قدس سپاه که امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان را بر عهده گرفته است، آمده: “ساعت ۲۶ دقیقه بامداد امروز یک بمب صوتی در منطقه زیبا شهر زاهدان در اطراف یک خودروی انتظامی منفجر و موجب خسارت به یک دستگاه خودرو شد”.

ساعاتی پیش، روزنامه صبح زاهدان در کانال تلگرامی خود به نقل از خبرگزاری صدا و سیما نوشت “یک بمب صوتی در اطراف یک خودروی انتظامی در این شهر منفجر شده است”.

معاونت امنیتی انتظامی سیستان و بلوچستان هم اعلام کرد “در پی تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ مبنی بر بروز حادثه‌ای در شهرک کارگاهی زاهدان، ماموران انتظامی در محل حاضر شدند که در این حین عاملان این تماس دروغین یک بمب صوتی را در اطراف خودروی انتظامی منفجر کردند.”

در گزارش‌های اولیه اعلام شد که “در این حادثه یک سرباز و یک نفر از ماموران انتظامی زاهدان به صورت سطحی زخمی شدند”.

پایگاه خبرى پلیس استان سیستان و بلوچستان هم گفته بود در رابطه با این حادثه تاکنون ۵ نفر مظنون دستگیر و یک دستگاه خودرو توقیف شده است.

دهم مرداد ماه امسال، یک کاروان خودروهای سپاه پاسداران در نزدیکی روستای گلوگاه واقع در بخش کورین سیستان و بلوچستان هدف قرار گرفته بود.

جیش العدل در بیانیه‌ای مسئولیت حمله دهم مرداد را بر عهده گرفت و نوشت “فرمانده پایگاه کورین در این حادثه “کشته” و به سایر نیروها نیز “خسارت زیادی” وارد شده است”. مقام‌های ایرانی اما گفتند در این حادثه، تنها یک فرمانده سپاه زخمی شده است.

جیش العدل خود را “ارتش عدالت و برابری” و سنی معرفی می کند. جیش العدل در پی قتل مرزبانان ایرانی در سال ۱۳۹۲ این اقدام را در “دفاع” از جوانان بلوچ، کرد و خوزستانی توصیف کرد اما سپس در جایی دیگر قتل آنها را به جنگ سوریه و حمایت ایران از دولت آن کشور نسبت داد.

پیش از جیش العدل، گروه موسوم به “جند الله” برای مدتی از شیوه مشابه ارتکاب قتل مرزبانان در ایران و سپس فرار به پاکستان استفاده می کرد تا این که عبدالمالک ریگی، رهبر آن گروه بازداشت و اعدام شد و مقام های امنیتی ایران هم اعلام کردند که شبکه او را متلاشی کردند.

در سال های اخیر با افزایش تنش‌ها در سیستان و بلوچستان و مرزهای آن، قرارگاه قدس سپاه، حفاظت مرزی را که به طور معمول در اختیار مرزبانان نیروی انتظامی بود، بر عهده گرفت.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.