نامه دو هم‌بندی نسرین ستوده به ابراهیم رییسی: جان او در خطر است

دوشنبه, 31ام شهریور, 1399
اندازه قلم متن
ایران‌وایر

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر زندانی، از روز ۲۱ مرداد ماه، با درخواست آزادی زندانیان سیاسی و در اعتراض به «برخوردهای فراقانونی» علیه آنان دست به اعتصاب غذا زد

«مژگان کاووسی» و «رضوانه خان‌بیگی»، دو تن از هم‌بندیان «نسرین ستوده»، که خود در زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند، در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، نسبت به جان و سلامت خانم ستوده هشدار دادند.

نسرین ستوده، وکیل دادگستری و فعال حقوق بشر زندانی، از روز ۲۱ مرداد ماه، با درخواست آزادی زندانیان سیاسی و در اعتراض به «برخوردهای فراقانونی» علیه آنان دست به اعتصاب غذا زد.

«رضا خندان»، همسر خانم ستوده، روز شنبه ۲۹ شهریور، در حساب کاربری توییتر خود نوشت که این وکیل زندانی به خاطر مشکل قلبی، تنگی نفس، فشار خون پایین و ضعف عمومی شدید، از زندان به «بیمارستان طالقانی» منتقل و در بخش سی‌سی‌یو بستری شده است.

اکنون دو هم‌بندی خانم ستوده نامه‌ای سرگشاده به «ابراهیم رییسی»، رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، نوشته‌اند و تقاضای اجابت خواسته‌های نسرین ستوده را مطرح کرده‌اند.

متن کامل نامه مژگان کاووسی و رضوانه خان‌بیگی به شرح زیر است:

«جناب آقای رییسی، ریاست قوه‌ قضاییه
با سلام،
اینجانبان از هم‌بندیان خانم نسرین ستوده در چهلمین روز اعتصاب غذای ایشان، لازم دانستیم تا به عنوان شاهدان عینی، شما را در جریان احوال ایشان قرار داده و قدمی برای نجات جان یک انسان برداریم.
از آن‌جا که با توجه به شرایط سنی و مدت اعتصاب، خانم ستوده لحظه به لحظه از نظر جسمی و علائم حیاتی در حال افول هستند و خطرات جانی تهدیدشان می‌کند و نظر به این که خواسته‌ ایشان چیزی جز اجرای قانون مصوب اخیر در رابطه با تخفیف احکام نمی‌باشد، لذا از شما خواهشمندیم تا با رسیدگی به خواسته‌ به‌حق ایشان، هر چه سریع‌تر امکان پایان اعتصاب غذای خانم ستوده را فراهم آورید.
از آن‌جا که بارها نامه‌ مستقیم خطاب به جنابعالی ارسال، ولی متاسفانه با ممانعت مسئولین مربوطه به دست شما نرسیده است، ناچار به نوشتن نامه‌ سرگشاده شدیم.
با سپاس
مژگان کاووسی-رضوانه خان‌بیگی»


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.