رویترز: دیپلمات ایرانی محاکمه شده در بلژیک تهدید به عملیات انتقام‌جویانه تروریستی کرد

شنبه, 19ام مهر, 1399
اندازه قلم متن

trial_100920.jpg

خبرگزاری رویترز فاش کرد که اسد الله اسدی دیپلمات ایرانی که به اتهام تلاش برای انفجار گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در پاریس، در بلژیک محاکمه می‌شود، تهدید کرده اگر مجرم شناخته شود، گروه‌های ناشناخته دست به عملیات تلافی‌جویانه خواهند زد.

العربیه – در مطلبی که خبرگزاری رویترز ۹ اکتبر ۲۰۲۰ به قلم جان آیریش منتشر کرد، آمده که بنابر یک سند پلیس، یک دیپلمات ایرانی که در بلژیک متهم به طراحی برای بمبگذاری جلسه یک گروه تبعیدی اپوزیسیون ایرانی در فرانسه است، به مقامات نسبت به احتمال تلافی توسط گروههای ناشناخته اگر او مجرم شناخته شود،‌ هشدار داد.

بازجویان بلژیکی اسدالله اسدی که کنسول سوم سفارت ایران در وین مستقر بود به همراه سه نفر دیگر را در اکتبر ۲۰۱۸ به خاطر برنامه ریزی برای یک حمله در آن سال علیه گردهمایی شورای ملی مقاومت ایران در پاریس که در آن مقامات ارشد سابق آمریکایی، اروپایی و عرب شرکت داشتند،‌ متهم کردند. مقامات فرانسوی گفته اند که او مسئول اطلاعات در جنوب اروپا بود و با دستور تهران عمل می کرد.

یادداشت های یک جلسه در تاریخ ۱۲ مارس بین اسدی و پلیس بلژیک که توسط رویتر مشاهده شده است، نشان می دهد او به مقامات بلژیکی هشدار داده که پرونده وی از نزدیک توسط گروههای ناشناس در ایران و کشورهای همسایه زیر نظر است.

یکی از سخنگویان دادستانی بلژیک درباره اظهارات این دیپلمات ایرانی گفت: «چنین تهدیداتی می توانند حادث شوند، ولی ما همواره اقدامات ضروری امنیتی را اتخاذ می‌کنیم.»

اسدی مدعی شده که این اظهارات را بدون هماهنگی سفارت ایران مطرح می‌‎کند. دیمیتری دو بکو وکیل اسدی اما این موضوع که موکلش اقدام به تهدید کرده باشد را تکذیب کرد.

دوبکو به رویتر گفت: «این مطلقا تهدید به اقدام متقابل نیست و در صورتی که چنین برداشتی از آن شده باشد صرفا یک سوءتفاهم است.»

از: گویا

 


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.