‘نگرانی’ از خاموشی‌ شبانه خیابان‌های تهران؛ ‘افزایش تصادف و سرقت’

سه شنبه, 9ام دی, 1399
اندازه قلم متن

خاموشی تهران

اجرای ابتدا اعلام نشده آنچه دولت “طرح اصلاح روشنایی” خوانده، معابر و بزرگراه‌های تهران را در روزهای گذشته در خاموشی شبانه فرو برده است.

با ابراز نگرانی برخی شهروندان، سخنگوی صنعت برق علت را صرفه‌جویی عنوان کرد اما شماری از شهروندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی و همچنین و شرکت کنترل ترافیک و پلیس راهور شهر تهران از این طرح انتقاد کرده‌اند.

“طرح اصلاح روشنایی” که به ابتکار دولت و وزارت نیرو اجرا شده است، چند روز پس از ابراز نگرانی شهروندان و پرس‌وجوی خبرنگاران اعلام شد.

در این طرح که تقریبا از ابتدای دی آغاز شده، از ساعت ۹ شب تا ساعت ۴ صبح، چراغ‌های بسیاری معابر و بزرگراه‌ها خاموش می‌شوند.

در شبکه‌های اجتماعی شماری از شهروندان تصاویری، از خاموشی بزرگراه‌ها را منتشر کرده‌اند.

رد شدن از پست Twitter, 1

پایان پست Twitter, 1

مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق می‌گوید این طرح مزایایی دارد از جمله: صرفی‌جویی در مصرف سوخت و برق، امکان ارسال بیشتر گاز به صنایع و همچنین جلوگیری از قطعی احتمالی برق و افت فشار گاز خانگی.

مجریان طرح می‌گویند طرح اصلاح روشنایی در دورانی اجرا می‌شود که با اجرای محدودیت‌های کرونا بویژه در شهرهای نارنجی و قرمز، رفت و آمدهای شبانه کاهش یافته‌اند.

حتی پس از اعلام اجرای طرح اصلاح روشنایی نیز انتقادهایی مطرح شده‌اند.

رد شدن از پست Twitter, 2

پایان پست Twitter, 2

برخی از کاربران نیز با یادآوری وظایف شورای شهر در زمینه تامین امنیت شهروندان بخصوص زنان و کودکان خواستار دخالت اعضای این شورا شدند.

رد شدن از پست Twitter, 3

پایان پست Twitter, 3

هشدار درباره کاهش کنترل و افزایش تصادف

در همین حال مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران از افزایش تصادف پس از خاموشی چراغ معابر خبر داده است.

به گفته کوروش جدی ثانی، “خاموشی‌های اخیر باعث کاهش دید دوربین‌های نصب شده در معابر شهری و کاهش کنترل خودرو‌های متخلف شده است و متاسفانه آمار سرقت تجهیزات هوشمند شهری هم پس از این خاموشی‌ها با افزایش چشمگیری مواجه بوده است”.

رد شدن از پست Twitter, 4

پایان پست Twitter, 4

او مسئول چراغ‌های معابر شهر تهران را شرکت توانیر دانست و گفت “خاموشی‌های این چند وقت اخیر ارتباطی به شهرداری تهران ندارد”.

محمدحسین حمیدی رییس پلیس راهور پایتخت هم گفته است پلیس با خاموش شدن چراغ‌های برخی از بزرگراه‌های پایتخت در ساعات منع تردد مخالف است.

از: بی بی سی


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.