دستکم ۷ تجمع اعتراضی برگزار شد

سه شنبه, 7ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

خبرگزاری هرانا 
طی روزهای گذشته و امروز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت، جمعی از کارگران قرارداد موقت در مقابل وزارت کار در تهران، شماری از ناظرین کشاورزی کردستان در مقابل درب استانداری کردستان، گروهی از رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی شهرداری ارومیه در مقابل استانداری آذربایجان‌غربی، جمعی از سهامداران زیان دیده بازار بورس در کرمانشاه در مقابل ساختمان تالار بورس این شهر، تنی از بازنشستگان و مستمری‌بگیران شرکت هواپیمایی هما در تهران،‌ شماری از معلمان حق التدریسی در مقابل مجلس شورای اسلامی و تعدادی از کسبه بازار ولی عصر شهرستان بافت در محل این بازار در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالباتشان شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از ایلنا، امروز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، جمعی از کارگران قرارداد موقت در اعتراض به فقدان امنیت شغلی، در مقابل وزارت کار در تهران تجمع کردند.

فتح‌الله بیات، رئیس کانون کارگران موقت و قراردادی در میان کارگران توضیح داد: ما به نمایندگی کارگران در این مکان جمع شده‌ایم و خواهان اجرای تبصره ۱ ماده ۷ هستیم و از وزیر کار می‌خواهیم تا مصوبه هیات وزیران را به ادارات کار کشور ابلاغ کند. همچنین از ریاست محترم قوه قضائیه می‌خواهیم تا صدای ما را بشنوند و با ابطال دادنامه ۱۷۹، امنیت شغلی را به کارگران بازگردانند.

دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران بیان کرد: یکی از تصمیماتی که به سود کارفرمایان و به ضرر کارگران بود، بردن قراردادهای کار به سمت موقت بود. اگر یک مشکل در محیط کسب و کار به وجود بیاید، کارفرما با استفاده از قراردادهای موقت با کارگر تسویه حساب می‌کند. وقتی کارفرما یک نیروی قرارداد موقت را استخدام کند، شرایط بهتری دارد و دیگر درگیر جلسات هیات تشخیص نمی‌شود.

او درباره تبصره یک توضیح داد: از زمان وزارت آقای ربیعی تا به امروز، تبصره یک ماده ۷ به تصویب رسیده است. بر اساس این تبصره، تمامی کارها در کارگاه‌هایی که برای انجام ماموریتی خاص ایجاد شده و ماموریت آن‌ها در تاریخ معینی به اتمام می‌رسد، نظیر کارگاه‌های سدسازی، راهسازی و ساخت کارخانه و همچنین تمامی کارها در کارگاه‌هایی که فعالیت آن‌ها مقید به زمان خاصی نیست و در طول زمان تداوم دارند ولی جزو فعالیت‌ها و وظایف اصلی کارگاه نیستند، نظیر ساخت سوله، ساختمان یا خط تولید جدید، حداکثر مدت موقت برای کارهایی که طبیعت آن‌ها جنبه غیر مستمر دارد، چهار سال است. این بخشنامه توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد. اگرچه این تبصره ابلاغ شده است اما تاکنون اقدامی برای اجرایش صورت نگرفته است. ما از آقای وزیر می‌خواهیم که صدای ما را بشنوند و به پای میز مذاکره بیایند.

تجمع ناظرین کشاورزی کردستان

به گزارش فارس، امروز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، شماری از ناظرین کشاورزی کردستان با تجمع مقابل درب استانداری کردستان به عدم تصویب طرح استخدام ناظرین کشاورزی در مجلس اعتراض کردند.

بر اساس این گزارش، طرح تعیین تکلیف ناظرین کشاورزی در سال ۱۳۹۰ که به امضای ۲۶ نفر از نمایندگان رسیده بود، وزارت جهاد کشاورزی ملکلف شده، ناظرین جهاد کشاورزی را بدون آزمون استخدام کند ولی این ناظرین از سال ۱۳۸۶ تاکنون در این وزارت بلاتکلیف مانده‌اند.

یکی از ناظرین کشاورزی متحصن می‌گوید: با وجود اینکه متولیان جهاد کشاورزی تک‌تک ما را می‌شناسند اما نسبت به وضعیت استخدامی و تعیین تکلیف ما بی‌توجهی می‌کنند، چندین سال است به وزارتخانه، مجلس و هر جایی مراجعه کردیم، اما هر سال وعده می‌دهند، ولی تا این لحظه هیچ کدام از این وعده‌ها عملیاتی نشده است.

وی افزود: به امید اینکه کسی جوابمان بدهد امروز به صورت سراسری ناظران جلوی استانداری‌ها تحصن کردیم ولی نه نماینده مجلس و نه هیچ مسئولی پاسخگو نیست.

این کارشناس کشاورزی تصریح کرد: با وجود اینکه از سال ۸۴ با جهاد کشاورزی همکاری می‌کنم هنوز تکلیفم مشخص نیست اگر در جایی دیگر کارگری هم می‌کردم اکنون به جایی رسیده بودم.

وی خاطرنشان کرد: افرادی با من از نهضت سواد آموزی شروع کردند اکنون استخدام شده‌اند ولی ما نه بیمه داریم و نه وضعیت حقوق‌مان مشخص است.

تجمع رانندگان اتوبوسرانی ارومیه

به گزارش فارس، امروز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، گروهی از رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی شهرداری ارومیه در مقابل استانداری آذربایجان‌غربی تجمع کردند.

بر اساس این گزارش، رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی شهرداری ارومیه به دنبال عدم پرداخت مطالبات معوقه و پرداخت نشدن کمک یارانه بلیط، تجمع کردند.

۲۹۳ بهره‌بردار بخش خصوصی از ۲ هفته گذشته به حالت اعتراض خودروهای خود را از چرخه حمل و نقل عمومی شهر ارومیه خارج کرده‌‌اند و این امر سبب شده تا حمل و نقل عمومی شهر با مشکل مواجه شود.

بنا به اذعان نمایندگان بهره‌برداران بخش خصوصی میزان بدهی شهرداری به هر یک از بهره‌برداران حدود ۵۰۰ میلیون تومان است.

تجمع سهامداران زیان دیده بازار بورس در کرمانشاه

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، جمعی از سهامداران زیان دیده بازار بورس در کرمانشاه، در مقابل ساختمان تالار بورس این شهر دست به تجمع اعتراضی زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به افت شاخص بورس و از دست رفتن سرمایه هایشان، صورت گرفته است.

تجمع بازنشستگان هواپیمایی هما

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، روز دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، بازنشستگان و مستمری‌بگیران شرکت هواپیمایی هما در تهران دست به راهپیمایی و تجمع مقابل دفتر این شرکت زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان در اعتراض به عدم همسان‌سازی دقیق بر اساس مصوبه دولت صورت گرفته است.

تجمع معلمان حق‌التدریسی در تهران

به گزارش اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز سه شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰، گروهی از معلمان حق‌التدریسی در مقابل مجلس تجمع اعتراضی برپا کردند.

بر اساس این گزارش، این معلمان بخشی از مطالیات خود را استخدام رسمی عنوان کردند.

تجمع کسبه بازار ولی عصر شهرستان بافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در روزهای اخیر تعدادی از کسبه بازار ولی عصر شهرستان بافت در محل این بازار دست به تجمع زدند.

بر اساس این گزارش تجمع این شهروندان در اعتراض به ادامه تعطیلات اجباری مغازه هایشان صورت گرفته است.


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.