اتباع خارجی در ایران «در صورت تحویل واکسن از کشورشان» واکسینه می‌شوند

پنجشنبه, 16ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

سخنگوی ستاد کرونا در ایران می‌گوید که تنها در صورت تحویل واکسن از سوی کشورهایی که اتباع آن‌ها در ایران به ‌سر می‌برند، این افراد واکسن رایگان دریافت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا رئیسی روز پنج‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت، در یک نشست مجازی همچنین گفت که دولت ایران در این باره درخواستی را به مجامع بین‌المللی ارائه کرده و منتظر پاسخگویی آن‌ها است.

آقای رئیسی اما نگفت در صورت عدم پاسخگویی مجامع بین‌المللی و همکاری نکردن کشورهای مبدا، چه نوع واکسنی و با چه قیمتی به اتباع خارجی فروخته خواهد شد.

موضوع واکسیناسیون کرونا برای اتباع خارجی در ایران پس از خودداری شهرداری تهران از تزریق واکسن به پاکبانان افغانستانی در روزهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو پیشتر در اوایل اسفند ۹۹ از واکسیناسیون اتباع افغانستان ساکن ایران حتی مهاجران غیرقانونی خبر داده بود.

آقای جهانپور گفته بود: «در دنیا عموما مهاجران غیر‌قانونی به‌محض شناسایی، بازداشت و دیپورت می‌شوند، اما این مهاجران در ایران واکسن کرونا دریافت خواهند کرد.»

حسن اسفندیار، مدیرکل برنامه‌های بشردوستانه جمعیت هلال‌احمر اما اواسط اسفند ۹۹ گفته بود که پناهندگان و مهاجرانی که در ایران هستند تنها در صورت حمایت صلیب سرخ و تامین مالی، خدمات واکسیناسیون کرونا را از سوی این سازمان دریافت خواهند کرد.

بیشتر جمعیت اتباع خارجی در ایران را شهروندان افغانستانی تشکیل می‌دهند.

بر اساس آخرین آمار وزارت امور مهاجرین افغانستان در بهمن سال گذشته، تنها دو و نیم میلیون نفر از اتباع این کشور در ایران به سر می‌برند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.