کرونا در ایران؛ فوت ۲۹۷ بیمار، آمار قربانیان از ۷۶ هزار فراتر رفت؛ تکذیب «گم شدن» واکسن‌

پنجشنبه, 23ام اردیبهشت, 1400
اندازه قلم متن

سخنگوی سازمان غذا و دارو روز پنج‌شنبه، ۲۳ اردیبهشت، خبر «گم شدن واکسن کرونا» را رد کرد.

کیانوش جهانپور، در توییتی با اشاره به «ورود و تحویل ۳ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن کرونا به زنجیره توزیع» خبر گم شدن ۲۰۰ یا ۱۰۰هزار دُز واکسن را از سوی یک نماینده مجلس رد کرد.

 

محسن دهنوی، نماینده تهران روز چهارشنبه در توییتی خبر گم شدن «۲۰۰ هزار واکسن کرونا» را بر اساس آمار سامانه وزارت بهداشت اعلام کرده بود.

 

آقای دهنوی همچنین گفته بود که نامه‌ای را درباره اعلام کد ملی واکسینه‌شدگان و تعداد دقیق دُز واکسن‌ها به مجلس خطاب به وزیر بهداشت ایران فرستاده، اما این نامه تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

اقدام دیرهنگام دولت برای خرید واکسن، روند کُند واکسیناسیون و تزریق واکسن خارج از نوبت به برخی مقامات و خانواده‌های آن‌ها از جمله حواشی مربوط به واکسن کرونا در هفته‌ها و ماه‌های گذشته در ایران است.

در همین حال بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ایران، تاکنون یک میلیون و ۶۷۰ هزار و ۱۱۸ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۳۳۰ هزار و ۸۰۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق‌شده در کشور به دو میلیون و ۹۲۳ دُز رسیده است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت ایران در روز پنج‌شنبه، ۲۹۷ نفر دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را بر اثر کرونا در کشور از دست دادند و بیش از ۱۴ هزار بیمار جدید شناسایی شدند.

به این ترتیب آمار جان‌باختگان به ۷۶ هزار و ۲۳۱ نفر و مجموع کل بیماران به بیش از دو میلیون و ۷۲۲ هزار نفر رسید.

وزارت بهداشت ایران در حالی آمار کرونا را به صورت روزانه اعلام می‌کند که منابع مستقل درباره درستی این آمار تردید دارند و آمار واقعی را سه تا چهار برابر آمار رسمی می‌دانند.

از: رادیو فردا


به کانال تلگرام سایت ملیون ایران بپیوندید

هنوز نظری اضافه نشده است. شما اولین نظر را بدهید.